• Stiina

Vad vill ni ha i present mammor?

Min kompis fyller 30 och jag har idétorka. Vad ska jag köpa? Har ni några förslag på vad jag kan köpa till en mamma med en dotter på 9 månader?
    Tacksam för förslag/Stina

• Svar på tråden Vad vill ni ha i present mammor?
  • 73malin

Kan du inte bjuda ut henne på ett restaurangbesök med bio efteråt? Brukar inte vara så ofta som man kan vara vuxna bara.

• Amatea

Malins förslag var bra tycker jag; jag fick något liknande en gång när jag fyllde år- middag följt av konsert. Det var jättekul!

* * * * * Amatea med Felicia-04 och Leah-05 * * * * *
  • Stiina

Biocheckar är ett bra förslag, men jag kan inte gå med. Har själv en plutt på 7 veckor som vill snutta och snutta... Fler förslag?

• France

presentkort till ansiktsbehandling och/eller massage

• Hallonpaj

Roliga smycken, lite somriga med blommor - typ Pilgrim. Annars är ansiktsbehandling, eller fotvård, avkopplande och roliga förslag!

• håh

Kanske en korg med delikatesser och andra tillbehör så som några fina glas? Nu vet jag ju inte om hon är mammaledig, men när man är det så rasar ju inte direkt pengarna in så att man har råd att unna sig lite "bättre" mat ibland.

• Västeråstjej

Jag vill ha något som det är lite tanke bakom. En ask choklad kan man köpa när som helst. En blomma är alltid kul. Men något som det ligger lite jobb bakom är alltid roligast.
    Då vi firade fars dag här hemma, lät jag sonen (då 8 månader) måla en bild med fingerfärg. Jag tog kort på honom då han kladdade och klippte ut en bit av bilden som jag sedan ramade in. Det blev totalt fyra ramar, en där set stod grattis på fars dag, en med sonens "konstverk", en framkallad bild där han målar konstverket och en fjärde med ett fotavtryck. Sambon blev jätteglad.

• Dana70

En snygg skötväska (kanske lite ovanlig som man inte skulle köpa själv men ändå vill ha och som sedan kan fungera som vanlig väska) med lite roliga saker i, t ex en tidning, ngt gott att äta, en ansiktskräm, osv. Dyrt kanske, men gå ihop ngr så kan det bli en rolig present.

• trollnatt

eget spa set dvs en korg med bad saker och krämer myspys för dom flesta )kanske med en liten flaska med bubbels till det

• Hegu

Ett presentkort på Make-up Stores sminkkurs (förutsatt att det finns där ni bor...). Kostar ca 500:- och förutom själva kursen får man välja produkter till samma värde att ta med hem

• Stiina

Tack för alla förslag.
    Västeråstjej: Bra tips till min mans födelsedag. Jag håller med om att personliga och handgjorda saker uppskattas.
    Det blir nog antingen en korg med godsaker eller en ansiktsbehandling. Hon fyller på lördag så det är ju lite bråttom.

• Puffy75

en dag till henne! spabehandling, ansiktsbehandling, fotvård, massage eller liknande. du kanske kan passa barnet så länge så hon får tid att njuta och rå om sig själv - mammalyx!!

Svar på tråden Vad vill ni ha i present mammor?