• Danonino

Domningar & stickningar i armar, händer och ben

Jag är i vecka 24 och har gått upp 4 kg. Förra veckan fick jag konstaterat att jag har fått karpaltunnelsyndrom, vilket var direkt lugnande efter att ha vaknat fyra på natten och haft megaont i armarna. Nu sover jag med skenor på natten, som en arbetsterapeut gjort och trots detta har jag domningar/stickningar och smärta i händer och armar (framförallt höger).
    Jag har också under helgen fått smärta från höftbenet ner i benet (först i vänster - trodde det kunde var ischiasnerven- och nu idag även i vänster). På torsdag ska jag till sjukgymnast eftersom jag har problem med ryggen när jag går för långt eller sitter på samma ställe för länge.

Är det även det nerver som kommer i kläm pga vätska? Jag har ju inte gått upp nåt särskilt i vikt, men ser på kroppen (vader och fötter bla.)att jag ser ut att ha svällt.
    Hoppas min BM ringer tillbaka i eftermiddag, för jag har riktigt ont!

Kram på er alla ute i värmen

• Svar på tråden Domningar & stickningar i armar, händer och ben
  • Camillchen

Lycka till!
    Från en som också har svullnat men inte så mycket ... är ju dessutom i 37+0 så jag hoppas det finns ett slut på det här ...

• Danonino

Men jag är ju bara i vecka 24? Är inte det tidigt ?

• Camillchen

Är ju så olika på alla men prata med din BM ...
    Själv så har jag varit sjukskriven nästintill hela graviditeten ... kräkts och haft mig som en tok ända fram till vecka 30 så det där med hur en graviditet "ska" vara rinner av mig som vatten på en gås...

Ta hand om Dig och magen

• Danonino

Haha, just exakt - "hur en graviditet ska vara" ! Är man trött på att höra det eller?

Ta hand om dig och magen du med !

• 79Anna79

Lider oxå av carpaltunnelsyndrom! Har inte fått mina skenor än men skall dit på torsdag. Fy fn vilken smärta, ibland är den näst intill olidlig. Har ni några tips på vad man kan göra då? Alvedon hjälper knappast. Hjälper skenorna?

• Danonino

Hej, Anna!
    Ja, det är verkligen en grym smärta. Jag tycker mina skenor har hjälpt mot smärtan som jag haft på natten, emen jag har kvar domningar och stickningar på dagen och jag kan ha smärta till och från på dagen med. Jag har skippat värktabletter, för detta kan ju vara med resten av graviditeten och det är lite länge att käka sånt, tycker jag. Vet inte heller om det funkar på "detta roliga" som vi har lyckats få för detta är ju med nerven och inte i leden, som t.ex. Alvedon hjälper mot.
    Stackars dig som får vänta till torsdag?! Jag gick direkt till en arbetsterapeut och tjatde till mig en tid samma dag, för detta är omänsklig smärta.

Lycka till, tjejen!

• TinaZ

Ja jag tycker skenorna hjälper. Domningarna finns kvar men inte smärtan

• Danonino

Jag tror det handlar om nån omställning i kroppen, för ett par dagr efter jag fick detta med händerna, så har jag fått (enl. BM idag), ischias i båda benen och det är inte så nice det heller. Antagligen den plötsliga värmen som bjussat på lite xtra =)

Svar på tråden Domningar & stickningar i armar, händer och ben