• KajsaAnka

Vi som passerat tiden för BF med några dagar...

Tänkte vi kunde slå ihop och och peppa varandra och även gnälla lite, för det är okej att gnälla

Letade efter andra trådar som handlar om just detta, men där har folk fött sina barn nu.

Själv är jag på BF+11 idag och växlar om mellan gråt, glädje, förtvivlan, likgiltighet och sen övertygad om att jag alltid kommer att vara gravid.

Hur har du andra det??

• Svar på tråden Vi som passerat tiden för BF med några dagar...
  • vårlängtan

Hej, bf+8 idag och visst är det långa dagar! Det jobbigaste för mej är att jag har fått såna elefantfötter och det blir ju inte bättre i värmen!

• Åsa H

Är "bara" inne på bf+5, men det är nog frustrerande...

/Tua bf+5, max 11 dagar kvar

• KajsaAnka

Jag har också elefantfötter... Och sommarvärme + stödstrumpor är ingen höjdare, direkt...

Tua: Bor du i Sthlm eftersom du vet att du kommer att bli igångsatt?

• Åsa H

Kajsa- I Uppsala, här blir det igångsättning senast på bf+16, fast vad jag har hört så kan väl latensfasen ta flera dagar vid igångsättning?

Har också elefenatfötter och ben och står inte ut med stödstrumpor i den här värmen...

• KajsaAnka

Tua: Det jag har hört är att det tvärtom går mycket fortare för kroppen då man blir igångsatt, så att kropp + bebis inte hinner med riktigt, därför större risker för sugklocka/akut snitt vid igångssättning?

I "Att föda" står att det är väldigt vanligt att latensfasen är kring 20 timmar, men vid igångsättning mycket snabbare.

• Åsa H

kajsa- ahh ok, det låter ju bättre inte att kroppen inte hinner med, men att det inte behöver ta flera dagar för att det ska hända något. Hoppas i vilket fall som helst på att det kommer igång av sig självt innan, men än så länge verkar det inte vara några tecken på det

• Kea82

Bf+6 börjar bli riktigt less nu!

Elefantfötter, ja verkligen jobbigt, jag ser ut som en bull dog nu. Undra hur mkt vätska man kan samla på sig egentligen

• guldkvist

har precis som Kea82 BF+6 idag... jag vill ju träffa vår bebbe NU!
    Är lika härligt svullen som ni andra verkar vara, men kan stundtals se lyckan över att inte vara höggravid under sommarmånaderna för hu f*n hade man då sett ut? tycker nämligen att det blivit värre bara de senate dagarna... (även om det ibland känns som om bebben har grott sig fast och man är 'övertygad' om att h*n ska stanna kvar i magen för alltid!

• Friiida

Jag har BF+5 och kände igår att "nu är det nära". Ringde och pratade med barnvakten och förberedde dom på att åka hem till oss i natt. Men det lugnade ner sig och jag sov hela natten och vaknade med endast lite molande värk i ryggen.

Jag som hoppades att min bebis skulle komma idag...men dagen är lång.

Det blir ju senast nästa helg i allafall. Alltid en tröst.

• Mjukis82

Har BF +6 idag... tycker verkligen det e pest o pina nu! Känns som att man kommer vara gravid för all framtid och att det till sist kommer komma ut en gråhårig bebis! Haha!

Svar på tråden Vi som passerat tiden för BF med några dagar...