Diskar ni nappflaskor i maskinen?
Diskar ni nappflaskor i diskmaskinen?
Hur gör ni i så fall med nappdelen och "kork"delen?
Diskar ni nappflaskor i diskmaskinen?
Hur gör ni i så fall med nappdelen och "kork"delen?
Jag gör det inte, diskar de för hand, för sig
Har också diskat dem för hand hela tiden men har hört att många diskar dem i maskinen. Fattar inte bara hur man gör med de mindre delarna, så att de verkligen blir rena och ordentligt sköljda.
Isåfall diskar jag bara flaskan, inte nappen. Och så sköljer jag noooga när jag tar ut dem ur maskinen.
Om man diskar nappen blir den helt vit inuti, iallafall blev mina det så jag fick köpa nya.
Diskar alltihop, men sköljer efter.
Jag diskar allt i maskinen. Flaskorna på överplan och nappar med tillbehör i bestickstället. Sedan kollar jag flaskorna noga innan jag använder dem, napparna sköljer jag.
Diskar allt i maskinen, inte varje gång men med jämna mellanrum. Sköljer noga efteråt.
Är det så att en diskmaskin blir tillräckligt varm för att sterilisera? Eller bör man göra det också?
Jag sköljer i kallt vatten och borstar ur sen mikrosteriliserar jag.
Diska flaskor i maskin ska man undvika eftersom maskindiskmedel är så starka. Det kan finnas rester kvar i maskinen som sen hamnar iflaskan. Man ska inte använda några diskmedel till nappflaskor.
Diskar i diskmaskinen. När jag pumpade stod det att man skulle antingen koka sakerna varannan dag (tror jag det var) eller diska i maskin. Tror detta är för att om man tvättar för hand löser sig inte fettet.
Jag diskar allt i maskin, men kokar dem med jämna mellanrum. Smådelarna lägger jag i bestickkorgen.
Diskar flaskorna i masjin, allt annat för hand. Steriliserar sen allt i micron.
Vad händer om man inte steriliserar flaskorna och hur gör man??
Vi diskar flaskan, men inte sugnappen i maskinen.
Sterilisera i micron???? Det var nåt nytt...
Sterelisera = koka dem i en kastrull några minuter.
Jag diskar dem för hand o kokar dem emellanåt.
Är inte maskindiskmedel för starkt för nappflaskor?
Jag diskar flaskorna i maskin, ibland, oftast för hand. Jag diskar ALDRIG napparna i maskin...
Altså mikrosterilisatorn är ett MÅSTE! Köp!
Du slipper en massa jobb för 168 kr!
Du slipper diskmedel, torrkokade kastruller, kokande vatten och hög elräkning.
Babyproffsen har den.
kram
Hur ofta måste man rengöra mikrosterilisatorn??
Du sköljer bara ur den med kallt vatten. Du diskar den inte. Eftersom du sköljer (och borstar om det behövs) flaskorna först är sterilisatorn ren. Visst kan man diska den en gång i veckan, men det behövs inte.
Man har lite vatten i botten av sterilisatorn och när man låter den gå 5 minuter i mikron ångas allt rent.
Måste man ha en sådan där dyr pryl?!
Jag lägger napparna i ett stort glas med vatten och sedan kör jag 6-7 min i micron... kokar lika bra där som på spisen och inte dyrt heller...
Flaskor och kork kör jag i diskmaskinen, flaskorna skall ju naturligtvis stå upp och ner och så kan man skölja dem efteråt i kallt vatten, eller varmt om man känner sig osäker...