• NoAngel

Övernatta i spökhus?

Någon som vet om, och i så fall var, det finns några sk "spökhus" i Sverige som man kan övernatta i?

Vet att jag sett det på TV någon gång om några som hyrde ett rum i ett hus där det skulle spöka, men är osäker på om det var i Sverige..
    Tycker att det skulle vara spännande att testa det!

Någon som vill följa med föresten? *S*
    Är osäker på om jag får med mig min sambo...!

• Svar på tråden Övernatta i spökhus?
  • FixarFrasse

hmmm... inget svar på frågan men OM det nu skulle finnas spöken, varför sova hos dem...?

(jag antar att det inte räknas att ens sovande fru ser ut som ett spöke ibland när hon sover )

• Arctura

Ja i spökprästgården i borgvattnet som jannajamtland sa går det övernatta...

Det har jag gjort och det var lite roligt och spännande, dock så märkte jag inget konstigt eller såg några "spöken" men jag tror säkert att det finns "nått" i huset men det hadde vätt att inte visa sig för mig då jag tror att jag inte riktigt är "stark" nog för sånnt....

• malinda1970

Vi övernattade en sommarnatt i Borgvattnets prästgård och det var hur läskigt som helst....Kyrkogården ligger precis bredvid och vi fick välja vilket rum vi ville sova i dessutom. Varje rum hade sin historia det var....Hu!!! Frukost fanns att förtära på morgonen sedan fick man ett intyg av cafepersonalen att man verkligen sovit en hel natt dör, inte alls om vågar tydigen!

Borgvattnet kan verkligen rekommenderas av mig.....Hemska saker....Sök på Borgvattnet på nätet så hittar du information.Lycka till...

• NoAngel

Fixarfrasse.. Så om jag tar med mig din fru till spökhuset så får jag garanterat se ETT spöke..? :)

• malinda1970

Men gud vad många stavfel, jag menade att inte alla vågar sova där förstås....

• Aiwendil

Hej du spöknyfikna

Jag har för några år sedan sovit över i ett hus där det spökar.
    Jag har i hela mitt liv velat göra detta och "letat" efter ett hus.
    Just i detta fallet var det inte därför jag sov över på den herrgården
    utan jag var där av andra orsaker men i allafall...
    Kul tänkte jag, nu får jag chansen.

Jag kan säga att efter den natten vill jag ALDRIG mer sova
    i ett hus där det spökar. Inte så illa som det spökade där i allafall
    för det var rent av äckligt.

Nej nej... jag skulle tänka mig för 2 och 3 gånger innan jag tackade
    ja till att sova över på ett sånt ställe igen!

Men gör det, det var en upplevelse...
    Glöm inte blöjan bara..

hihi...

/ Who can you call? Ghostbusters...
  • Lilla Linnéa

Aiwendil, hände det ngt creepy?

Svar på tråden Övernatta i spökhus?