• Lilith74

Sims 2 - tråd 4

Har någon köpt CD:n med massa nya saker till Sims2? Bland annat en barnkammarinredning och vad det var. Är det något att ha?

Sedan en fråga om nedladdningar - finns det någon sida utan massa KRÅNGEL!!?? Där man bara enkelt och snabbt kan ladda ner möbler och tapeter tex. utan att vara medlem, utan tjafs och som är lättbegriplig?

• Lilith74

Hur får man in folk i hissen förresten? jag har ett tvåvåningshus och har satt in ett hisschakt och ett "hissrum" men när jag klickar på hissen står det "åk till denna våning" och sedan går simmen därifrån utan att invänta hissen. På övervåningen kan man inte ens klicka på hiss-skrället. Nån som vet?

• Lilith74

Hur funkar det är med aliens? En av mina simmar har blivit bortsnappad en gång men hur får de bebisar med aliens? Ska de titta i teleskopet oavbrutet?

• Lilith74

Tack för era svar! MÄN blir gravida med aliens??? Sims ÄR otroligt

Några nya Legacy-frågor (nu har jag också börjat med Legacy efter att ha läst här)

* Kan jag flytta in en person för att komma åt hans pengar, flytta ut honom igen, sedan bygga ett hus åt honom, lta honom flytta in där och sedan flytta in honom i mitt originalhus igen för att få hans pengar igen? Antagligen inte va?

* Blogg? Skriver simmarna bloggen, handlar den om dem alltså?

* Måste Legacy-familjen bo kvar i samma hus eller kan man flytta ut dem och in i ett annat?

* Jag är på andra generationen, jag har en son och en dotter där. Om jag satsar på sonen så att han får gifta sig och få barn men han sedan dör, eller hans barn dör, kan jag då satsa på dottern istället, som en back-up?

Härligt med en tråd för folk lika Sims-galna som jag!

• Lilith74

Pink Rose Din blogg är UNDERBAR!!!!!

• Lilith74

Igelkotten: Den killen som man bara kan prata med, jobbade han på salongen? De som är anställda (hembiträdet, brandmannen, postkillen samt vissa andra) kan man först bara prata och eventuellt flirta med. De måste prata jättemycket innan det går med annat, jag tror att de måste vara kära till och med. Eller måste han flytta hem till henne till och med, ni andra som vet bättre?

• Lilith74

En ny fråga: HUR laddar man upp bilder till en blogg? Jag har tagit massor av bilder men hittar dem inte utanför spelet.

Härligt spelat av Sverige mot röv-England förresten

• Lilith74

Ni pratade om väskan - den får man i Arbetsliv också. Den är väldigt praktisk att stoppa saker i. Om någon flyttar in för att man vill komma åt personens pengar (Legacy) så kan man kolla i väskan innan man flyttar ut. En av min townies hade grejer för 100 000 i väskan som min legacy-familj tog och sålde innan townien flyttade ut igen! Riktiga rånare!

En Legacy-fråga: Får de dricka den gröna vätskan, livselixiret?

Ett Legacy-tips till förresten, ta in Malcolm Markövertag i familjen, han har företag värda 160 000 simoleons!

• Lilith74

Rose: va?? Markövertag - är de spelbara?? Jag trodde att man fick gifta in Townies? hjälp...

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4