Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Lady Namárië

HUR gör man för att få barn av ett visst kön? Jag brukar ju gnälla över att mina legacysimmar bara får pojkar, men nu när jag vill ha en son (som kan gifta sig med The Diva och få in lite cash och vänner till hushållet) får min legacygrundare fyra döttrar på raken! Dessutom håller hon på att avlida under graviditeterna, för hon mår så dåligt.

• Lady Namárië
    Pink Rose skrev 2006-05-10 10:38:26 följande:
    Jag har inget bra tips Det enda jag kan komma på är att spara i slutet på graviditeten. Brukar göra det när magen blir som störst och sen stänga av om det blir "fel". Antagligen inte den bästa metoden
    Har du fått "det andra" könet när du gjort så? Fast när man spelar Legacy får man ju egentligen inte reloada...
  • Lady Namárië
    danitra skrev 2006-05-10 22:22:40 följande:
    Skulle vi inte kunna ha en "Legacy high score-lista" här i tråden? För vi är väl ändå en del som kör en challenge?
    Kul idé! Jag har ju inte kört färdigt min första legacy ännu (blev alldeles för sugen på en xtreme start med en ny familj), men jag kan väl göra det nå't tag.
  • Lady Namárië
    TheLove skrev 2006-05-11 08:49:09 följande:
    tycker också det är en bra idé men jag räknar ju inte poäng tycker det är så komplecerat...
    www.legacychallenge.com finns downloads i form av färdigfyllda Excel-ark där du bara kryssar för/anger vad du uppnått och får poängen uträknad åt dig!
  • Lady Namárië
    badprinsessan skrev 2006-05-11 09:13:10 följande:
    jag är såååååå sugen att börja om i nytt kvarter o köra legacy... jag fuskar ju inte ens i dag... så det blir ju inte så stor skillnad... verkar bara som att det ärlite krångligt nu när alla expansioner finns... måste vara jag mycket poäng att hålla reda på ju....
    Nej, det är faktiskt inte så krångligt om man använder ett färdigt scorecard och fyller i när man har spelat. Det både adderar och subtraherar så att poängen blir rätt. Tänk på att använda "rätt" scorecard, bara. Har man både Nattliv och Uni skall man också ha det scorecard som hör till Nattliv.
  • Lady Namárië
    badprinsessan skrev 2006-05-11 20:41:01 följande:
    jag har precis startat ett legacyland...vart hittar jag alla regler???(kollar i gamla trådar efter länkar B-) )
    Alla regler finns på www.legacychallenge.com
  • Lady Namárië

Jag vet tyvärr ingen svensk sida, men behöver du hjälp att öersätta något så är det bara att hojta. Jag har inte sett till några regler för Arbetsliv ännu.

Jag har startat mitt legacyspelande i egna kvarter, just för att det bli lättare att hålla isär spelbara och icke spelbara karaktärer då.

• Lady Namárië

Kanonbra idé, Lovelyy! Jag har lite kasst med tid, men jag skall försöka få lite översatt. sedan kan vi kanske lägga upp en svensk version av reglerna i någons blogg, så att man enkelt hittar dem.

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4