• SOLO

Min kanin går på övertid

Stampe, min franska vädur, går på övertid nu. Han är fyllda sex, i somras.
    Någon med erfarenhet av större kaninraser, och deras sjukdomar;hur gamla har de blivit; hur dog de?
    Stampe är en icke-kastrerad fransk vädurshane..

Behövde bara skriva av mig.
    Jag har bilder på honom och minstingen i barnkammaren, om någon vill kika..

• Svar på tråden Min kanin går på övertid
  • Palsternacka

Min blandraskanin blev 12 år. Men han var betydligt mindre än din Stampe.

• Alfrida

hade två franska vädurar när jag var liten. Lika söta som din stampe. Den ena blev 4 ochg den andra blev sex. Vetrinären satt det 6 år var en bra ålder på en så stor kanin, men han dog av hjärtesorg. Han blev aldrig sig lik efter att vår första kanin dog och han sista år var bara elände.

• Phantera

SOLO > men då så!! Du verkar ha en "survivor" i Stampe!!

Jag hoppas på många lyckliga stunder, och år, för er!!

• Desimanda

Vi har oxå en vädur kanin och han är 8 år gammal

• Spark

oj om han går på över tid så undrar jag vad min stampe gjorde när han levde... han var oxå en fransk vädur och han blev tro det eller ej 10 år gammal..... han föddes 1990 och dog 2000..... men han var pigg hela tiden.... ha det bra kram

• SOLO

Tack Spark!

Tja Stampe har inte varit frisk hela tiden..han har som sagt haft det mesta..
    Just därför somjag oroar mig extra mycket antar jag

Tack för alla svar!
    Wow..trodde inte att det fanns så många kaninägare här inne (eller fd kaninägare)..

Hälsingar SOLO

• vonkieblue

De flesta sa att kaniner som min kanin bara lever i ca 4-5år... men min Pricken dog alldeles innan hon skulle fylla 8år
    Hon hade aldrig några sjukdommar... men hon var lite krasslig när hon var liten och jag fick hem henne... detta pga barn som misshandlat henne
    Det va därför hon kom till mig... så jag kunde ta hand om henne och ge henne ett fint hem... och då blev hon kvar hos mig
    Annars var hon alltid pig och glad... tills sista tiden då hon hörde och såg lite sämre.

SOLO... lycka till med din Stampe, hoppas ni får fortsatt lyckliga stunder i några år till

KRAM

• Nyfiken gul

Min älskade Frö-Ding gick bort 13 år gammal.... troligtvis var han äldre eftersom han kom till mig som fullvuxen från en barnfamilj...

Kan tillägga att han var en gigantisk dalmatiner-prickig vädur!

• mymmlan

Vi var tvugna att ta bort vår kanin på hans 10 års dag, han var jätte pigg fortfarande men hade fått en så stor knöl på bröstet att han knappt kunde flytta frambenen.
    De hade sagt i flera år att det inte var någon fara, sen blev den för stor för att operera......var så sorgligt medans vi väntade på att sprutan skulle verka satt han i mitt knä och slickade mig på armen hela tiden, ända tills han dog.

• Maria84

Nyfiken gul -
    Det var inte en rex dalmatiner ´som din Frö-Ding var?

• SOLO

Tack vonkieblue
    Beklagar verkligen mymmlan Var det cancer?
    Hoppas att Stampe slipper det..han har redan haft så mycket

• Windmila

har haft kanin som levde till 10 år, jag avlivade honom pga han tappade aptit vid att äta och dricka, och han var i vanligvis var rumsren, men inte vid den tillfället! han var så smal vid slutet också.

känner en vän till mig har haft kanin som levde till 12 år!

Svar på tråden Min kanin går på övertid