• Caab

Toyota Corolla Verso...bra eller dålig?

Jag har länge haft ögonen på Toyota Corolla Verso och tycker den e supersnygg. Undrar om det finns någon med synpunkter på denna bil? Både bra och dåliga.

Hur funkar den som familjebil?
    Körglädje?
    Ekonomi?

• Svar på tråden Toyota Corolla Verso...bra eller dålig?
  • DecemberMyran

Min familj har en sånn =)

Visserligen har vi inga småbarn, men har en kompis som har det och det funkar kanon med barnstol i bilen, finns även inbyggd barnstol i baksätena, men det är väl till lite äldre barn.

Tycker den är trevlig att köra. Rätt så pigg å så, men ändå bensinsnål. Ska tillägga att det är en aut. då min pappa är sjuk och inte kan köra manuell. Så den drar nog ca 0.7-0.9 l/mil.

Är stor, men ändå liten, gott om plats i den =)

vet inte riktigt vad den kostar att äga och så, men det går ju att kolla upp!

//ewa.

• mammas älskling

Hej hej det är en jätte snygg bil och den är jätte rymlig och det är smidiget att fälla ner sätten så det får plats med mycket.
    men den har en del nakdela ochså.
    Den är ganska plastig och och känns billig efter ett tag.
    men det som är sämst med den är airbagen.
    alla säger det är lätt att kompla ur den om man har en barnstol i bilen men det är inte så lätt.
    det kosta en massar penga och det är bara toyota som får göra det .
    annas höjs din försäkrings premiär.
    den är ganska bensin snål vilket är bra men den är mycket där i reparation.

jag skickar en länk med en likanade bil sominte har lika mycket minus.
    den har tyvär ett halv dåligt ryckte men det bero på att dom gjode dåliga bilar i böjan av 90 tallet.

http://www.fordvehicles.com/cars/focus/

det är samma pris klass men jag lovar att du får mycket mer för penganar...

Lycka till.

• Caab

Tack så mycket för era tips!

Jag äger just nu en Toyota Yaris T-sport och fullkomligt älskar den. Så det är väl lite därför jag gärna vill hålla kvar vid Toyota. Men jag ska försöka kolla runt lite mer. Har även slängt ett öga på Mazda 5 tror jag den heter.

• DecemberMyran

Toyota är väl det bilmärket som ligger etta på mest sålda bil eller liknande...?

Vet inget negativt med de.. men det är ju en smak sak...

//Ewa

• LabLover

Vi har en Avensis Verso som du säkert vet är lite större (vi ville kunna få in både två stora hundar och barnvagn där bak).

Vi är ganska nöjda även om jag skulle velat ha en bil med lite mer utrustning men det finns ju men vår köpte vi begagnad.

Måste bara dementera ett par saker som mammas älskling skriver: Det är INTE så att det kostar mycket att koppla ur airbag hos Toyota. Ca 1500 kr kostar det och återinkopplingen igen ingår i priset. Mina föräldrar har en Ford Focus och jag upplever att DEN är mycket bullrigare och plastigare än vår Toyota. Dessutom är ju Toyota så mycket mer driftssäker än många andra bilar som har välkända fel som garanterat dyker upp. T ex som Opel där generatorn går sönder på var och varannan bil.

Med det sagt så tycker inte jag det finns några dåliga bilar idag. Till sist är det den personliga smaken som avgör och den kan ju skifta!

• Caab

Nä, jag har absolut inget att klaga på Toyota, varken service eller kvalitet på bilen.

Får nog bli en tripp till bilsalongen igen och provköra en Verso. Ska även hålla ett öga på Avensisen.

Tack för era synpunkter!

Ha en bra kväll!

Svar på tråden Toyota Corolla Verso...bra eller dålig?