• Fischer

Fler som blir galet hungriga av amning!?!

Jag vill så gärna gå ner de sista graviditetskilona, men jag är så galet hungrig. Vad gör man? Hur gör ni andra? Min tjej är nu 10 veckor, går det över eller är det så här så länge man ammar?

• Svar på tråden Fler som blir galet hungriga av amning!?!
  • Lilla Linnéa

Jag åt lika stora portioner som min sambo när jag ammade. Man bli ju jätte hungrig. Men man gör ju av med det också. Det går åt mkt energi att amma. Jag hade inga problem att gå ner men man får räkna med att det tar ett tag.
    Gå ut på långa promenader. Det är bra träning!

• lövet2

Det går över när man ammar färre mål per dag!
    Jag åt 2 frukostar, mellanmål, 2 luncher, mellanmål, middag och så kvällsfika (smörgås och annat) ett antal gånger varje dag. Men jag fortsatte så sakteliga att gå ner i vikt ändå ....

• HasseH

Ja herregud, jag åt minst en semla om dan när min dotter var i ditt barns ålder! Förutom all mat! Det går över så småningom.

• Fischer

Skönt att höra att det finns flera. Jag kan verkligen inte hålla igen när hungern sätter i (och det gör den ofta). Jag har aldrig tidigare haft problem med vikt eller mat så detta är något nytt för mig. Det får bli jättelånga promenader för jag kan verkligen inte låta bli att äta!

• Skrinda

Jag åt all mat jag kunde komma över och klämde lätt minst 200g choklad om dagen de första månaderna... behöver kanske inte berätta att mina gravidkilon inte börjat lossna förrän nu när dottern är 7 månader

• isano

Jepp! Jag vräkte i mig ett skrovmål här om dagen och blev knappt mätt! Hur ska detta sluta? *skratt*

• Skusan

Jag är likadan! Jag äter som en häst. Matkontot är lite dyrare nu måste jag säga haha...

• Heranell

Skojar du... vaknade på nätterna i början och var vrålhungrig! Är dock inte lika hungrig nu efter 5 månaders helamning, men hjärnan och gommen vill fortfarande äta lika mycket! Och ganska onyttigt dessvärre... hade jag ätit riktigt bra under amningen hade jag nog rasat i vikt... har gått upp 2 kg istället. *Suck*

• AG5

Ha tålamod, räkna med att det tar tid och ät dig mätt! Efter ett drygt halvårå har jag nu gått ner 20 av mina 23 kg... Har aldrig ätit såna mängder eller så onyttigt i hela mitt liv och ändå sakta men säkert gått ner. Amning och mycket rörelse har nog varit det som hjälpt mig. Lycka till!

• Cia o krabaten

Absolut!
    Men det är som det ska vara.

TEx på VV så ska en ammande mamma äta 150% mot vad en icke ammande för att gå ner i vikt.

• Jozan

Var hysteriskt hungrig. At om du ar hungrig, men undvik att vraka i dig godis och sant om du ar orolig for kilona. Det ar inte bra att banta nar man ammar. Frigor tydligen gifter i kroppen som gar in i brostmjolken. Sa at!

• Jozan

Glomde saga att sluta stressa om att ga nar - 10 veckor ar ingenting! Det kan ta sin lilla tid och det ar ok.

• Skrutteruttan
    Samma här, helammar mina tvillingar och är konstant hungrig/sugen...Jag som tänkt att jag skulle gå ner i vikt, men jag står stilla, suck ...Nåja, i värsta fall får jag ta alla graviditetskilon när jag slutat helamma, vill inte riskera att mjölken ska sina....
    Mamma till William, Tilde, Leon & Li
  • år78

en till som är jätte jättehungrig
    tänker på  middagen redan vid 12 tiden
    vill äta hela tiden

jätte jobbigt  ,

• Stiina

är också super hungrig. min son är två månader och han är också en storätare, vill äta jämt. jag äter mycket frukt och många mellanmål. har endel att gå ner, men står ganska still nu.

• Jonna74

Ett matvrak till här...
    Märkte detta då min man började titta konstigt på mig vid matbordet men inte vågade säga nåt...Har aldrig haft sån aptit i hela mitt liv!
    Kan äta en stor portion men ändå vara sugen på annat..och gärna godissugen.
    Mina gravkilon försvann inom en månad trots att jag åt som en häst.
    Nu har jag börjat försöka äta lite mindre, och nyttigare och skippa godiset, och då börjar jag snabbt gå ner i vikt.
    Så om jag inte vill sluta som en piprensare så får jag väl fortsätta äta mina jätteportioner.
    Min son äter upp mig!

Kram!

• tjoppaloppan

En till hungrig, fast nu efter fem månaders helamning har jag lugnat mig lite, trots att han nu äter mer.

Läste att en ammande kvinna behöver 25% extra under amningen.
    Under själva graviditeten räcker det med en smörgås extra om dagen till bäbisen, men sen behöver vi faktiskt med näring för att kunna ge näring.

Tyvärr står det ingenstans att näringen skall bestå utav kakor, bullar och godis... hmmm.
    Helst ska man väl äta ett kilo morötter extra...

• Erita

nee inte hungrig..men däremot törstig.. jämnt..

• tjoppaloppan

Herregud, när jag tänker på att jag första månaden ammade 8 timmar per dag mot kanske en halvtimme sammanlagt nu när han är 5 månader är det väl inte konstigt att man var så hungrig...

Svar på tråden Fler som blir galet hungriga av amning!?!