• Lillskruttan

Grannen röker!

Är så irriterad! Vi har bott i vår lägenhet sedan december så detta är första sommaren här. Saken är den att min granne röker ute i sin trädgård så att det luktar in i våran lägenhet Sååå irriterande nu när det börjar bli varmt och man vill kunna ha fönster och balkongdörr öppen. Hon har ju "rätt" att få röka i sin trädgård så det känns lite som en låst situation. Dessutom finns det en massa andra saker som vi stör oss på (fester varje helg osv...) så det känns bara blähhh. Man vill liksom inte komma och klaga på en massa saker samtidigt... Rökandet känns bara så otrevligt nu när jag är gravid å har en lite dotter på anrt två... man vill ju kunna vädra när det är varmt....
    Inget kul med passiv rökning...

• Svar på tråden Grannen röker!
  • mammutten81

Vår granne röker på sin balkong, hon står alltid där ute min sin lilla dotter och kille och pratar skithögt.
    Igentligen skiter jag i röken eftersom jag själv rökt i nio år, men det komme rin i ventilerna och inte är det direkt mysigt att sitt ai hennes rök när vi sitter och käkar på balkongen!
    PLUS att hon slänger fimpar rätt ut!

• Aaliyah

Jag är också skitirriterad på min granne som röker på balkongen. Men man kan ju inte direkt säga något... Är dessutom rätt säker på att det inte alltid bara är tobak hon röker. Hatar flumgrannar!

• mini79

Jag har samma problem. Vi kan inte ha sovrumsfönstret öppet då den ligger vägg i vägg med grannens balkong. Jag är van att sova med öppet fönster och vädra i sovrummet, men gör man det nu så stinker allt rök! Om vi öppnar balkongdören för att vädra så röker givetvis grannen under oss också så vi får upp all hans rök på vår balkong... Det borde vara förbjudet att röka på balkongen. man får ju inte grilla så varför röka???

• Sapho

Är du säker på att de har rätt att röka så? För vissa lägenheter får man ju iaf inte stå å grilla på sin tomt om det röker in i andra lägenheter...kanske är samma med rökning?
    Har ingen aning men det går ju att kolla upp!

• Sapho

du kan ju alltid klaga hos hyresvärden...eller vad det heter. Man kan ju klaga på ljud osv så varför inte rök?

• Aaliyah

Jag bor i en bostadsrätt men jag är rätt säker på att man inte kan förbjuda en person att röka på sin egen balkong. Tråkigt nog.

• Sommartider

Jag har inte läst tråden men jag lider med dig..
    Vi har grannar som också röker..
    Frun ligger och solar hela dagarna nu och röker så det bolmar..
    Men värst är det nog på kvällen när vi sitter på vårat fina inglasade ute platts..
    Vi bor i radhus så vi delar samma vägg..
    Det kommer en gammal unken röklukt ifrån deras uteplatts som är jätte äklig..
    Som tur är så sitter de sällan där men ändå inte kul alls då vi råkar sitta där ute samtidigt..
    Uch och fy..
    Inte bra för deras barns hälsa och våra får ju en del på sig också i omgivningen..
    Min stora flicka har svår astma så hon märker minsta lilla..
    Då får vi stänga fönster och dörrar...
    Inte tror jag att det går att klaga even om det kliar i fingrarna vissa fina varma sommar kvällar..

• Aaliyah

Kan man inte börja tända starkt luktande rökelse på balkongen VARJE KVÄLL så får vi se om någon bolmare reagerar...

• sininen

Även vi har samma problem, plus att vår granne grillar på sin tomt, så att all grillos kommer in till oss. Men vi har klagat. Än har det inte hänt mkt men ändå.

• Summerlover

Samma här. Min granne röker var tionde minut och det luktar sååå mycket. Har ej klagat för de har ju tydligen rätt att få röka på sin balkong. Min sambo blir alldeles röd i ögonen av röklukt, han klarar ej av det. Jag vill ej känna det nu när jag är gravid. Men jag måste ju vädra så jag får ta det. KRAM

Svar på tråden Grannen röker!