• Julia

svullet venusberg???

Hej!
    Ja, vad säger man..jag har fått en svullnad på venusberget...har någon haft det? I fredags hade jag rikliga vita flytningar.. och i lördags hade jag lite mer klara, äggviteaktiga, kanske är det ägglossning? Kan svullnad vara ett ägglossningssymptom, eller något annat?
    Tacksam för svar!
    Julia

• Svar på tråden svullet venusberg???
  • Isis

Hej!

Kan det inte vara typ ett "blåmärke" efter sex eller en iflammerad hårsäck? Är det rodnat? Hur länge har du haft det? Ömmar det?
    Att det skulle bero på äl tror jag är ganska uteslutet.

• Julia

Hej igen, Tack för ditt snabba svar, men nej det ömmar inte direkt, inget blåmärke, ej heller enstaka hårsäckar.. bara liksom en mjuk svullnad ovan på "benet". Känns konstigt..Jag upptäckte det igår.
    Vill inte göra någon jättegrej av det, men är lite fundersam. Hoppades att någon haft liknande..
    Tror inte heller egentligen att det är ÄL-kopplat men jag väntar min mens efter P-piller och försöker vara uppmärksam, hoppas liksom kroppen ska sätta igång.

Julia

• Isis

Hej igen Julia...

Hmmmm, jag försöker lista ut vad det kan vara. Det är inte så att du alltid brukar ha så, bara att du inte tänkt på det förut? (Vill inte idiotförklara dig alls, men ibland kan det ju vara så...)
    Om jag tänker på mig själv, så har jag ju liksom lite bulligt på själva venusberget också. Det är ju liksom lite "köttigt" just där, inte helt rakt...
    Men är det som en knöl som du kan känna är avgränsande? *rynkar pannan*

• Julia

Ja, kanske har du rätt Isis. Jag förstår hur du menar...jag får nog ta och sluta klämma och känna så mycket. Det är ett av mina problem sedan jag började hänga här, jag känner efter mycket oftare efter symptom. Tack för dina svar. Jag ska låta mitt venusberg "vara ifred". Kram

• Bella B

Har för mig att Vanilla skrivit att hon fick en bula ovanför blygdbenet när hon precis blivit gravid!! !!Kanske, kanske??????

• Julia

Oj! Kanske dags att testa igen, ändå??? Jag tror i och försig inte att det är något..men nu fick du mig att fundera. Svullnaden är kvar och jag har kännt lite "tyngd" i nedre delen av magen.. Jag försöker att ta det kallt, inte fundera för mycket, måste lugna mig.
    Julia

Svar på tråden svullet venusberg???