• Rosenblad

Svider och suger liksom in magen, vad är det?

sista två/tre dagarna har det varit som ett sug och sveda i min mage. Känns som jag är hunrig hela tiden ungefär men så känns det även som illamående så jag orkar inte äta så mycket.

Är inte gravid.

Någon som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Svider och suger liksom in magen, vad är det?
  • Rosenblad

Har varit stressigt på jobbet så det kanske det kan vara?
    Hur "botar" man det? Inte farligt på något sätt va?

• Nyfiken gul

undvik fet mat och stark mat ett tag,,, INTE kaffe!!

undvik även kolsyrade drycker... helst bara vanligt vatten..

finns receptfria tabletter att köpa på apoteket som kan dämpa svidandet i magen..

• helene306

Håller med modestyonly, låter som katarr. Många reagerar på detta sätt när det är stressigt och bästa botemedlet är att försöka ta det lugnt! Det finns lindrande medicin på apoteket, en del kan bli bättre av skonsam mat. Vill det sig riktigt illa kan det leda till magsår.

• Nyfiken gul

o så självklart.. försök att inte stressa så mycket...

om du kan så gå undan och ta ett par minuters andingspaus..och stressa ner...

försök även att äta ordentligt..

• modestyonly

Kör en kur på två veckor med någon av magkatarrsmedicinerna och försök stressa ner så försvinner nog problemen. Fundera på om du dricker för mycket kaffe eller slarvar med maten!

• Rosenblad

Äter rätt bra tror jag, dricker lite kaffe.
    Dock superstressigt på jobbet och lite jobbigt med killen just nu.
    Man ehöver alltså inte besöka läkare för att få det konstaterat?

• helene306

Det är inget fel att ta läkarkontakt om du känner för det. Själv skulle jag provat med receptfritt/stressa ner/äta dofilus osv ett tag för att se om det blir bättre. Skulle symtomen vara kvar skulle jag ta kontakt med läkare då, men det är ju jag

• karin123

Jag tycker att fullkornsvälling för vuxna är som att hälla ner bomull i magen när jag har magkatarr...

/Från en med mååååååååånga års erfarenhet av magkatarr

• Rosenblad

Ska eg. springa Vårruset imorgon, är det dumt tror ni?

• helene306

Det kan bara du bestämma. Känn efter hur du VERKLIGEN mår och ta beslutet efter det!

• karin123

Att motionera är ett bra sätt att bli av med stress, så på så sätt tror jag att det kan vara bra. Men känner du att det gör dig stressad så kanske du ska avstå.

• Rosenblad

Usch jag vill verkligen springa och har tränat mycket inför detta.
    Men just nu mår jag jättedåligt, hade gått och lagt mig men kan inte sova. Sticker som 100 knivar i magen och jag mår jätteilla..

Är massor att göra på jobbet imorgon, ch även på fredag tidig morgon när jag helst av allt vill ta det lugnt efter loppet...

• Rosenblad

Nu blir jag rädd...
    Sticker massor i magen, mår jätteilla och vill bara spy men det går inte. Ligger vikt dubbel med datorn bredvid mig

• helene306

Tycker nog du ska ta kontakt med läkare efter ditt sista inlägg! Och du ska nog undvika att springa idag om du har så ont. Du skulle nog stannat hemma från jobbet idag, har du gjort det? Inget jobb i världen är värt att må som du gör nu!

Svar på tråden Svider och suger liksom in magen, vad är det?