• Jessica23

Är det farlig med en värmedyna på magen??

Min man är övertygad om att jag får missfall om jag använder den och har förbjudit mig.
    Men den är så skön att använda när man har växtvärk.
    Snälla är det nån som vet om det är farligt???

• Svar på tråden Är det farlig med en värmedyna på magen??
  • marremask

Jag vet inte om det kan påverka något, men jag använde värmedyna när jag hade ont i början. Man får vara lite försiktig och plocka bort den ibland när det börjar bli för varmt så tror inte jag att det är något problem.

• Bebis

Jag använde den hela tiden i början för jag hade fruktansvärt ont...
    Är i v16 nu o i v13 verkade det då inte vara nå fel på bebben vars hjärta slog på precis som det skulle! Använd på du!

• isabell22

Man kan ju basta men då ska mna ju tänka på att dricka ordentligt och inte sitta för länge.... borde ju va samma sak med värmedyna typ....

• Jessi

Bebisen har ju samma temperatur där inne vad du än utsätter dig för, så det borde absolut inte vara någon fara!

• MalinI

Bebisen är skyddad imagen... Har använt sådan vetekuddar som man värmer i mikron, båda graviditeterna..
    Värme är bra... Bara man tänker på vätskebalansen..

• Smultronstaellet

Åh, tack ni har lugnat mig. Jag använde vetekudden i v6-7 när jag hade grym växtvärk. Nu när värken försvunnit oroar jag mig för att jag "eldat upp" min kärleksbarn... men som ni säger. Det borde vara en liten tempförändring så långt inne... Jag hoppas på det bästa...
    Jag är i v9

• Knytets mamma

VÄrme och kyla används som smärtlindring. så måttlig användning är nog inget att oroa sig för.

Svar på tråden Är det farlig med en värmedyna på magen??