• Lindisen1

Schampo - är det skillnad på billiga och dyra varianter? Tips önskas!

Jag köper nästan aldrig dyra schampon - tex hos frisören, utan bara "vanliga" i livsmedelsaffärer.
    Är väldigt nyfiken på vad ni andra anser om just schampo, och även balsam. Är de dyra märkena verkligen bätte?
    Tar gärna emot tips på märken som ni gillar. Vad kan det kosta?
    Jag och en kompis var i stan förut och kollade, bla på märket Kerastasé, och om man skulle köpa schampo och balsam så skulle det gå på 500:-. Då undrar jag -är det verkligen värt så mycket pengar?

Skriv och säg vad ni tycker!
    Kram från mig

• Svar på tråden Schampo - är det skillnad på billiga och dyra varianter? Tips önskas!
  • Mollie

Jag köper Biolage hos min frisör för 98 kr/flaska. Ibland köper jag Storpack och då kostar det mer, men räcker i ett halvår och JA, jag tycker det är värt det!!
    Använde många olika schampoon och balsam-märken förr, men jag var inte lika nöjd som jag är nu. Fräschare hår m.m.

M.

• Lindisen1

Ja, jag börjar ju liksom "misstänka" att det faktiskt lönar sig att köpa bättre märken. Sen behöver man ju naturligtvis inte sikta in sig på det allra dyraste, men ändå!

Tack för tipset!

• Madja82

Jag har långt hår, ner till midjan ungefär. Jag använder alltid "head and sholders" eftersom jag har utslag i hårbotten som kliar, och det blir mycket bättre med just det shampot.
    Balsam använder jag "Natusan for kids spray"
    Det e toppenbra, mitt hår blir mjukt och glansigt.

• Lindisen1

Just nu använder jag också Head and sholders, och det funkar ju bra, men är så nyfiken på vad alla tycker!

• Lindisen1

...nämen kom igen nu...visst finns det väl fler människor som använder schampo och balsam *fnissar*
    *puffar upp lite*

• jummie

har testat alla sorter tror jag...resultatet blir detsamma oavsett priser så jag går på de billigaste....har mycket och väldigt självlockigt hår!!

Däremot så kan jag lägga en förmögenhet på inpackningar..för där gör det skillnad iaf för mitt hår!

• lycra

jag brukar köpa de kända märkena som finns på t.ex. willys & maxi såsom fructis & organics. Skulle aldrig köpa euroshopper eller eldorado schampoo.

• Poena

Jag tycker det är stor skillnad på billiga och dyra märken. Särskilt på balsam och inpackningar. Rent generellt kan man säga att de billiga märkena blandar ut de aktiva ämnena i sina produkter med vatten. Därför måste man ta en större mängd, i slutändan behöver det inte därför vara billigare med produkter som man köpt billigare!

Jag tror särskilt man kan märka stor skillnad om man har lite slitet hår som jag. Om jag använder billiga balsam så bara tynger de ner mitt hår och gör det ganska äckligt. Dyrare inpackningar med protein är däremot toppen!

Jag själv har blivit lite beroende av dyra hårprodukter främst är det väl för att jag har lite "problemhår" med torr hårbotten och blekt hår som är torrt. Jag beställer alla mina grejer från lookfantastic.com för där är det halva priset mot här i Sverige, dessutom kan man hitta de flesta märken där på ett ställe istället för att springa runt till 5 olika frisörer!

• jummie

hmm tänkte inte på att det fanns en prisklass till ... men med de billigate menar jag de "vanliga" som tex. Fructis o Wella eller så....aldrig en mataffärs egna märke!!!

• kobra

Frisörer brukar varna för just fruktis pga det lägger sig som en hinna runt hårstrået och försvårar om du tex ska färga.

Svar på tråden Schampo - är det skillnad på billiga och dyra varianter? Tips önskas!