• Anonym

mörkgrön avföring?

vad beror det på? lös med! kan det bero på att den passerat fort?

• Svar på tråden mörkgrön avföring?
  • Anonym

det enda jag kommer på är en macka med massa frön i (och fibrer) som jag åt i gårkväll, för den såg jag spår av honung! annars inget ovanligt!

• Anonym

sån där axa macka som är lite brun

• Anonym

det är jag tyvärr! men jag antar att det inte är farligt i varje fall???? det kanske är jag som fått i mig för mkt laktos för ´jag har mkt krångel med magen så jag kanske är lite känslig mot det??!!

• Anonym

anniaB: kan det då också bero på att man har mkt gaser???

• Anonym

Jo jag har ju haft problem med magen och de säger bara magkatarr och colon irretable men jag har tänkt att ringa i morgon och kräva en ordentlig utredning så jag slipper ha misstankar och vara orolig omm att det ska vara cancer eller liknande i bakskallen!

• Anonym

tack för era svar! jags ka kolla upp det men nu börjar jag nojja här, men jag är 23 så jag antar att det inte är ngn större risk för cancer.
    Det värsta är att idag har jag bara tagit det lungt och slappnat av och jag har knappt kännt av magen och jag tänker att nu ska det bli bra bara jag slappnar av och så kommer det här och nojjar upp mig! det är så tråkigt!!!
    någon som gjort en ordentlig genomgång av magen? Nån som vet hur länge jag kommer att få vänta på svaren när det väl börjar röra på sig??? finns inget värre än att vänta på provresultat!

• Anonym

alltså tarmarna eller i magsäcken menar jag alltså! annars så kanman ju tyvärr få v´cancer oberoende av ålder!

• Anonym

Nån som vill stötta mig lite nu? oron finns där i bakskallen på mig ändå!

• Anonym

Seroc: Tack så mkt! Men i ärlighetens anmn så tror jag inte att jag behöver vara orolig över att det är ngt livshotande, jag menar jag mår bra och har 149 i HB och under 8 i sänka så det tyder ju inte på att jag är sjuk på ngt sätt, utan det är väl min ångest som står för det mesta av min magvärk!
    Förstår inte att jag tänker på cancer då det är grönt? Hade det varit svart så hade det ju varit en annan sak!!??

• Anonym

Jag hade grönaktig en gång när jag hade mycket diarrè.. blev jätteorolig men jag vågade inte säga det till nån o sen gick det över
    det har nog med att du är lös i magen att göra skulle jag tro, tror inte att det är nått farligt men om du vill kan du ju ringa sjukvårdsupplysningen eller vårdcentralen så är du säker

• Anonym

Nä jag ska försöka slappna av! Jag har sökt lite på internet och fattat att det nog har med gallan att göra ändå! såg inte orden cancer i samma mening ens! så jag ska nog inte oroa mig för det!
    tack för dina svar seroc!
    jag ringde rådgivningen oxå och ssk där sa att det akn ha med hur snabbt avföringen åker igenom r´tarmarna också och i det här fallet så tog det ca tolv timmar då jag vet vad jag åt Hon sa att alla ska vi dö, men hon trodde då absolut inte att det var cancer och att jag skulle dö av det här!

• Anonym

Har nu varit hos läkaren! Att avföringen blir mörkgrön har med vad man ätit att göra, det kan inte vara ngt annat sa hon! Jag skulle inte orora mig!

• Anonym

Mitt har en slags grönbrun färg men det é pga järntabletterna.

• Anonym

Jo precis, det beror på ngt man stoppar i sig och är inte farligt! Tänk vad mkt färger på avföringen man "missat" innan man fick problem med magen och började uppmärksamma det så länge det inte är kolsvart som kol och luktar lite skumt skummare än vanligt ) så är det ingen fara

Svar på tråden mörkgrön avföring?