mörkgrön avföring?
Det brukar bli så för mig när jag ätit mycket ärter, är det något du ätit de senaste dagarna?
Det brukar bli så för mig när jag ätit mycket ärter, är det något du ätit de senaste dagarna?
Färgen kanske det inte ger svar på, men lite lösare kan det ju bli om du åt exempelvis linfrö.
Om du är orolig och det håller i sig tycker jag absolut att du ska ringa din vårdcentral och beskriva problemet. Troligtvis är det inget att hetsa upp sig över, men vid ihållande problem bör man ändå kontakta sjukvården!
Om du fortsätter att oroa dig kommer du bara få ont i magen och om än ännu mer problem med matsmältning och så vidare. Dessutom blir det svårt att sova om du grubblar. Tänk som så att du tar tag i detta om det fortsätter i en dag eller två till. Innan dess lever du precis som vanligt!
Undersökningen vet jag inget om, ifall det du blir undersökt. Jag brukar dock när jag blivit undersökt tänka som så att ju längre tid det dröjer för provsvaren desto större är sannolikheten att allt är bra eftersom de borde vara snabba att vilja vidta åtgärder om något är galet.
Försök även om det är otroligt svårt att inte tänka mer på problemen nu men uppmärksamma om det blir värre eller håller i sig. Nu börjar det dessutom dra sig mot natt så ät något riktigt gott, se något bra på TV och somna till en god CD-bok! Allt för att slå undan de tankar som kan komma över dig!
Lycka till och sov gott!
Jag tror och hoppas inte heller att du är (allvarligt) sjuk, så försök att ta bort alla tankar kring detta ur ditt huvud. Annars känner du efter (såda är i alla fall jag) och då kommer du säkerligen hitta en hel drös symptom som sedan förstör din natt. Eftersom du sitter vid datorn, inte verkar ha spytt stora mängder, har blod i avföring eller uppkastning så verkar ju allt bra.
Cancer kan säkerligen yttra sig på många sätt, men oavsett vilket tror jag det är svårt att göra någonting i kväll eftersom det finns så pass lite att gå på. Så lägg tankarna på hyllan ett tag, även sådana där du övertalar dig själv om att det inte är fel och så vidare eftersom de ändå syftar till din osäkerhet. Ja, det är nära på omöjligt, men försök en stund i alla fall.
Blir det för jobbigt med oron så kan du ju ringa vårdcentralen. De kan ju mycket mer än jag kan och kan säkerligen ge ett bättre och mer lugnande svar!