• lajjalo

    jag behöver era fulaste namn!

    när jag är inne på fl inser jag att jag har heeeelt annan smak vad gäller namn än de flesta.
    jag stöter ofta på namnförslag som får mina nackhår att resa sig, och då menar jag inte av välbehag.
    mina barn heter inte alls några gängse namn och när nu "nyan" är på tillväxt i magen så har vi börjat fundera på vad den ska heta.

    nu behöver jag era gräsligaste förslag (inga amerikanska namn dock, de går fetbort)!
    såg att ett av våra älsklingsförslag på framtida bebis blev framröstad som ett av de fulaste i en gammal tråd från förra året.

    kom igen, show me!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 16:41:21:
    hej igen alla namn-spottare!
    tänk vad det ramlat in förslag till vår lilla femma.
    många har också kollat in i mitt krypin för att få reda på vad våra andra barn heter, men fick tji. där står inga namn alls, varken på barnen, oss föräldrar eller husdjuren.

    många av namnen på listan hade vi inte haft en tanke på, men de är nu starka kandidater på nyan i magen.

    tusen tack alla som engagerat sig, roligt också att tråden bjudit på många skratt och inbördes kommentarer.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-08 15:19:48:
    hej alla ful-namns-droppare!'

    tack för all hjälp. nu har vi bestämt oss för två namn, kandidater till vårt nya efterlängtade småsyskon i magen. det är ju ett tag kvar, men nu kan vi lägga namn-paniken åt sidan.

    pojknamnet har inte funnits här, men flickvarianten har varit ganska vanligt förekommande....

    återigen, tack för all hjälp och ert engagemang!!!!

  • Svar på tråden jag behöver era fulaste namn!
  • lajjalo

    jag gillar stig, men maximilian är gräsligt (tycker jag)

  • lajjalo

    tack för alla tips!
    har redan hittat ett av våra starkaste kandidater i listan!
    kul!

  • lajjalo

    ånä, du avgasrör!
    jag skriver aldrig mina barns namn på nätet!!!

  • lajjalo

    avgasrör: nä, du har rätt. det är lång tid kvar till leverans...
    men jag vill hålla på namnet ändå.
    menade inte att låta otrevlig. sorry om jag lät klumpig.

    tack för alla fina förslag!
    min kille och jag sitter här och jublar över alla skatter som rasslar in i tråden.

  • lajjalo

    marieg83: den är inte alls negativ! den är superhärlig!
    jag har fått hjälp med att hitta namn till barnet vi väntar och mycket riktigt ligger folks "hat-namn" högt upp på min lista.
    det är väl härligt att några älskar det andra hatar och att vissa gillar namnen som jag ratar.
    tänk om alla vore lika, då skulle det vara väldigt trist!!!

  • lajjalo

    tack för all hjälp!
    vi ahr utökat våra listor med flera fina 40- och 50tals namn som vi missat.
    vi älskar åke, men har redan goda vänner vars barn heter så.
    dessutom finns det "åkar" på dagis där jag jobbar.

    som sagt: tack och trevlig lördag!!!

  • lajjalo

    mamma till jesper å kevin: men var ska vi som inte gillar "traditionella" namn hitta inspiration?
    startar jag en tråd med "ge mig era finaste namn" så finns det garanterat inget jag kan överväga att ge mitt barn. detta tyckte jag var ett bra och roligt sätt.
    ledsen om du ufppfattar det som stötande.

  • lajjalo

    dio: jag gillar många av dina förslag! tackar!

    glennart måste dock strykas, det namnet kan jag inte förbarma mig över hur jag än försöker!

    tack för att ni spånar vidare, det är superkul att läsa.

  • lajjalo

    här skrivs det fortfarande, kul!
    vi har nu skrapat ihop flera nya namn som sstarka kandidater på vår lista.
    kevin och tindra osv är inte riktigt de namn vi är ute efter, men alla som föreslagit gunnar ska veta att det skulle vår son fått heta om vår gamla hund inte hetat det!
    jag älskar verkligen gunnar och åka (är inte heller aktuellt men fint är det!)

  • lajjalo

    diesel är nästan etta på min lista av olidliga namn. tillsammans med andra "spännande och oväntade" namn typ tiger, fiddeli och madicken.
    varför inte slå till på barbafin direkt?

  • lajjalo

    jösses vad många snygga namn folk har i rockärmen!
    jag tar emot och lovar att det inte blir något -us-namn.
    tjejnamnet har vi, killnamn finns flera favoriter.

    tack alla flitiga spånare som skriver in nya namn!

  • lajjalo

    chicochica: du lyckades pricka in flera av absolut starkaste kandidater!
    ha inte dåligt samvete för det, det är väl fantastiskt att jag älskar namnen du avskyr?
    fast åslög är svårsmält....

  • lajjalo

    här rullar det på, må jag säga!
    måste berätta att min ena flicka heter just edla i mellannamn. jag tycker det är väldigt vackert och starkt.

    smaken är ju som bekant som baken!

    fortsätt krafsa ner förslag (vilken dunder-tråd det blivit!).

  • lajjalo

    majvor!!! tack du goda människa som tipsade om det, vi hade glömt majvor som ju är fantastiskt fint!

    grisenlisen: jag har svårt för namn som helt uppenbarligen är efter någon/något:
    texas, cindy, tindra, tiger, diesel, elvis, mini, ja...en hel del.

    alla trend namn som går i vågor känns också obehagliga, när det går fyra barn med samma namn i varje klass/barngrupp.

    jag jobbar själv på en förskola och har träffat många barn med namn som jag kanske inte skulle välja själv. men bärarna är härliga!

  • lajjalo

    hohoho! en del namn är ju hysteriskt roliga.

    vi har hittat ännu fler bra förslag att lägga på vår lilla lista!

  • lajjalo

    hej alla ful-namns-droppare!'

    tack för all hjälp. nu har vi bestämt oss för två namn, kandidater till vårt nya efterlängtade småsyskon i magen. det är ju ett tag kvar, men nu kan vi lägga namn-paniken åt sidan.

    pojknamnet har inte funnits här, men flickvarianten har varit ganska vanligt förekommande....

    återigen, tack för all hjälp och ert engagemang!!!!

Svar på tråden jag behöver era fulaste namn!