• Gabbesmamma

Hur f-n tar man bort mascaran?

Har nu köpt ( för första gången i mitt liv) vattenfastmascara, L.oreal med vit och svart del bla-bla-bla.
    Och provar med oljepads från H&M , varmt vatten, Apotekets ögonrengöring- inget funkar ordenligt, jag drar och drar och blir snart "ögonskallig" (ja, istället för flintskallig).
    Från oljepads får jag en massa "dimma" så jag kan knappt se nåt.

Hur gör man egentligen?????

• Svar på tråden Hur f-n tar man bort mascaran?
  • Cilota

Jag tycker att vanlig Lactasyd tar bort vattenfast mascara bra.

• Unidentified Visitor

Babyolja kanske kan fungera? Låt det sitta i ett tag och gnugga inte alltför hårt

• 1978nettan

prova barnolja
    förresten, e mascaran bra?

• Gabbesmamma

Blundar ni medans ni tvättar bort det? Dum fråga, men hur ser ni att ni är rena om ni har en massa tvål/olja/gegga på ögonen?

• Gabbesmamma

1978nettan- svårt att säga, jag ser inte stor skillnad. Jag tycker inte om när man har Barbie /Playboy fransar som gör att det blir korsdrag när man blinkar.

• 1978nettan

okej
    blir det barbie/playboyfransar då?

• Lalune2

Det finns jättebra pads som heter Andrea EyeQs. De finns både med olja och utan olja, jag använder dem utan olja. Jag doppar dem i lite vatten och sen lägger jag dem på ögonen och drar försiktigt. Finns att köpa på H&M bla.

• Jenna82

Jag använder jämt vattenfast mascara o då jag ska ta bort mascaran så tar jag lite babyolja på fingrarna o sedan gnuggar jag lite förstiktigt tills att d går bort, tar lite vatten emellanåt också o sedan tvål efter d så att d "feta" försvinner lite. :)
    Funkar ALLTID! :)

Svar på tråden Hur f-n tar man bort mascaran?