• Gabbesmamma

Hur f-n tar man bort mascaran?

Har nu köpt ( för första gången i mitt liv) vattenfastmascara, L.oreal med vit och svart del bla-bla-bla.
    Och provar med oljepads från H&M , varmt vatten, Apotekets ögonrengöring- inget funkar ordenligt, jag drar och drar och blir snart "ögonskallig" (ja, istället för flintskallig).
    Från oljepads får jag en massa "dimma" så jag kan knappt se nåt.

Hur gör man egentligen?????

• Svar på tråden Hur f-n tar man bort mascaran?
  • Erita

jag brukar ta lite nivea creme på en bomullstuss och stryka bort det efter att jag tvättat rent ansiktet med ansiktstvätt

• GladaVirre

Säger som Soleil!!
    I våran affär så var Andrea EyeQs den bästa som vi sålde, enligt min åsikt!! Jag tog alltid den med olja, hela hyn blir tvättad bra med den=)

• Liwa1

Jag rekommenderar en annan olja än babyoljan

Marja Entich Solrosolja. Helt oslagbar och så bra. Den får du bort mascaran med hur lätt som helst. Den är helt naturlig och har inte alls samma effekt som t ex Barnägens olja som lägger sg kladdig på huden

Denna Solrosolja har blivit min absoluta favorit efter provat en hel del

• Sannanas

Mary Kay har en helt suverän maskara borttagare.
    Lite dyr kanske, men helt underbar.

• Johanna27

jag rekommenderar också Mary Kays Eye make up remover, den är dessutom oljefri. olja ska man INTE ha i ansiktet!

• jeli79

JAg använder Bifacil från Lancome. Den är helt suverän och räcker jätte läääänge.

• Liwa1

Olja är INGA PROBLEM att ha i ansiktet så länge det inte är kemiska oljor.

Rent naturliga oljor är nyttigt för huden i ansiktet då det inte är en kemisk.

Det är alltså kemiska oljor man inte ska ha i ansiktet eller på resten av kroppen. Men växt olja som är helt kemiskt ren, utan alkohol utan andra kemiska tillsatser är något helt annat och är BRA för huden

• Daidi

Jag brukar också använda olja.
    Natusans "efter-badet olja" med Aloe Vera.
    Då tar jag bort det när jag duschar på kvällen med det, sen tvättar jag ögonen med Natusan Baby top to toe wash efter.
    Annars får jag för mig att mitt hår blir flottigt av olja när jag torkar mig sen

• 3barnsmor35

Matas Öje makeup fjerner för vandfast mascara

Finns i DK, superbra!

• Felicitas

Johanna 27 - hihi...Ja MaryKays remover ÄR oljefri!

Den är suverän för de med känsliga ögon och har linser! Man får ingen fet hinna efteråt... många av mina kunder som har provat andra märken innan har bara sagt ...wow!!!

• väntar o längtar

Lancome Bifacil använder jag men funderar att prova på ID Make ups remover nästa gång - den verkar vara väldigt lik Bifacilen.

• Slumraren

Har provat Mary Kays produkt och fick ont i ögonen av den, har provat fler än en gång och alltid med samma resultat, så allt passar inte alla. Har aldrig reagerat på andra borttagningsprodukter för ögonmakeup eller på några andra produkter man har på huden.

Jag har provat bl.a. Maybelline, Lumene och Nu-Skin plus en del rengöringsmjölk som säger sig ta bort ögonmake också. Jag tycker inte att någon fungerar till 100 % på en gång, utan man får stå och hålla vaddtussen mot ögat en stund innan man börjar gnugga lite lätt och försiktigt. Nu-Skin och Lumene fungerade helt ok.

Nu har jag övergått till att använda Kanebo 38 grader som tas bort med varmt batten (över 38 grader). Det passar mig mycket bättre.

• sweetpea

Man tar inte bort den! Man går til frissan och färgar ögonfransarna permanent och slipper därmed mascara-eländet! (Lite OT, kanske - sorry, men jag färgade mina nyligen och gläds fortfarande åt det varje dag).

• Gabbesmamma

Sweetpea, har läst om det här. Hur länge håller det? Finns det risk för alergi? Mina är svarta, men jag vill ha de lite längre och tjockare, annars ser jag ut som en höna.

Svar på tråden Hur f-n tar man bort mascaran?