• jessie79

Vad gör ni på dagarna med era 7 månaders??

Vi har en son på 7 månader och vi gör lite olika saker på dagarna. Går till öppna fsk, tar promenader, leker, sjunger mm.
    Men det känns som det lätt blit samm samma varje dag.

Nån som har nåt tips på vad ni gör för skoj med era småttingar!
    Kan tillägga att sonen vill ha ALL våran uppmärksamhet och vill roas hela tiden.
    Hör det till den här åldern??

• Svar på tråden Vad gör ni på dagarna med era 7 månaders??
  • nina80

Jag har börjat att gå ut och leka med dottern nu. Hon älskar att gunga men annars är det lite jobbigt att vara ute för hon vill bara ner och krypa på marken även fast hon tycker det är äckligt i gräset.
    Öppna fsk fungerar inte för oss, min dotter har kommit in i någon blyghetsfas så när vi var där förra veckan så grät hon nästan hela tiden och så fort något barn lät lite högre eller försökte komma fram till henne så började hon gråta. Jag har dock turen som har min pappa, dotterns faster, dotterns farmor, min mormor och min mamma som är lediga mitt i veckorna ibland så jag brukar hälsa på dem eller så kommer de och hälsar på mig. Märks så tydligt att dottern är gladare och piggare när det händer något hela tiden. Annars kryper hon runt och klättrar på allt här hemma och måste kollas hela tiden så att hon inte ramlar och gör sig illa.
    Hon är också 7 månader.

• jessie79

Tack för svaret.
    Våran son är ganska tung o knubbig så han kryper inte än. Ja det har ju såklat sina för- o nack delar det oxå.
    Ja det är stor skillnad när de har nåt annat o upptäcka o greja med än o bara vara han och jag. Igår va vi till mitt jobb o hälsade på, vad lugn o han var!

Det är ju jag som är hemma om dagarna o ibland är man helt slut när sambon kmmer från jobbet. Vilket han inte alltid förstår, det ÄR krävande o ha barn.

• Cornflake girl

Jag behöver också tips på saker att göra! Just nu så har min son extrem separationsnågest... inget annat än att vara i famnen duger. Vet att det bara är en fas och att det snart går över, men håller på att bli lätt sinnessjuk av situationen Jag försöker att åka i väg o göra saker iallafall, men kommer oftast hem genomsvettig efter att ha försökt underhålla sonen. Öppna fsk är ok ca 15 min. Gunga o va i parken o titta är ok i 10 min. Leka hemma med sina leksaker ok 10 min. Åka vagn ok ca 15 min osv. De andra 10 vakna timmarna av hans dag känns det som jag mest går omkring o bär på honom! Puh...

• jessie79

Cornflake girl:
    Jag känner igen det där! Det blir såå jobbigt o bara bära bära.. speciellt eftersom sonen väger 9.8 kg ca.
    Idag ska jag åka o handla o sen hälsa på en kompis som har 2 barn, hoppas han blir lite road av det.
    Kryper din son??

• Bruden1

Så man kan sätta en 7 månaders i en gunga? ....har inte tänkt på det! ...men dom klarar det då!?

I övrigt så gör vi detta på dagarna:
    Evelina ålar omkring och tuggar på allt! Hon når ju ÖVERALLT den lilla busungen och jag får springa efter och städa och plocka undan!
    Går omkring i sin gåstol
    Leker på lektäcket med alla saker
    busar
    leker
    pussas å kramas
    går promenader å kollar på våra djur, vi har bondgård!
    handlar
    är på öppna förskolan
    fikar med nån vän
    är hos mormor och morfar
    bara "är"

Ja, ungefär samma saker varje dag/vecka!

Ska bli härligt med sommar så man kan va ute på gräsmattan eller på stranden!!!

• Bruden1

Kan en 7 månaders bebis gunga?

Mamma till charmtrollet Evelina född 051013
  • nina80

Bruden1, Vi är ute och gungar och dottern är 7 månader. Vi har valt att använda de gungorna som har två däck, först ett större och sen ett mindre nedanför. Hon sitter jätte stadigt när man sätter ner henne i såna gungor. Sen finns det ju vanliga "bebisgungor" men de har jag inte testat, tycker att dessa är bra för skulle hon tappa greppet och åka lite bakåt så har hon ju det stora däcket som tar emot bakom huvudet, hon kan ju inte göra sig illa.

• Bruden1

Puffar på TS-frågan, intressant tråd ju!

Svar på tråden Vad gör ni på dagarna med era 7 månaders??