• Kenzie

Grillat till många?

Vi ska ha dop i augusti och funderar på att bjuda på något grillat med en massa tillbehör. Men vad kan man grilla till ca 40 pers? Antingen nått som går fort på grillen eller nått som man kan förbereda.

• Svar på tråden Grillat till många?
  • Nette

grillspett, några goda kalla såser, en sallad och pasta/potatis sallad.

• Tess76

Kycklingspett, potatishalvor i ugn och sallad, eller kall färskpotatissallad, tzatziki. Till barnen som kanske inte gillar detta kan ni ju grilla korv och bröd.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Tessy

Jag gick en grillkurs som jag är jättenöjd med. I min grupp fick vi laga till fläskkarré som vi hade en karibisk glaze på i slutet av grillningen, mango chutney och en ceasarsallad till. Man kan även ha en rostad vitlöksaioli till. Jag är inte hemma nu så jag kan skriva ner alla recepten men om du är intresserad kan du väl höra av dig?!

• Ananak

fetaostbiffar med nypotatis och hemmagjord vitlökssås*mums*

• Venusmannen

Ett tips kan vara att förbereda grunden, ex. fläskfilé eller kycklingfilé, som du sedan den aktuella dagen lindar med bacon runt, med exempelvis en soltorkad tomat eller en skiva mozarella innanför. Sedan en snabb runda på grillen för att grilla till baconet, och värma filén.

• R Mutt

Om det ska gå snabbt brukar jag köpa kyckling-innerfilé. Det är småfiléer så de blir snabbt genomstekta. Man kan knida in dem med tex. pesto och rulla bacon runt. Tar ej lång studn att göra. Tzatziki är gott till.

• Tessy

Absolut det trevligaste att bjuda på när det är många gäster är asado, helstekt lamm eller gris. Man kan hyra hem kockar som har med sig allt som behövs vid grillningen. Jag har varit på en sådan grillfest och det är jättekul!

sök på asado på google

Svar på tråden Grillat till många?