• Anonym (Skräck...)

Någon med plasttand?!

Jag har en tand som är påbyggd med plast. Nu tor jag att tanden under är svart eller nått. Jag är JÄTTEOROLIG. Tänk om den är rutten eller död. Jag vill ju inte bli tandlös. Tandläkaren som satt dit den sa att jag kunde ha den tills den lossnade. Usch varför blir det så här. Någon som har haft samma problem. Ska till tandläkaren nästa vecka. Så nu kommer den här vecka bli ett hel*ete....

• Svar på tråden Någon med plasttand?!
  • malin21

jaha har du en provisorisk tand nu å ska få en ny prorslin när du ska till tandläkaren sen??

• malin21

för jag har nämligen haft en provisorisk men den lossnade å det e ju inte så fint då tandläkaren hade kapat halva å filat ner den menmen ska till tandis å få min nya i morgon
    hade en skada från när jag slog ut eller rättare sagt slog upp tänderna i tangkötten när jag va på dagis då jag bara va 3år..
    sen när dom nya tänderna kom så va det skador på dom så nu ska jag få en helt ny utan fläckar

• Anonym (Skräck...)

Nej min plasttand har varit permanent. Tanden jag har under är så liten att den knappt syns. JAg ser tandlös ut. Men nu är det ett litet glapp mellan tandköttet och plastet så jag ser tanden som är under. Den ser mörk ut. Jag har nog haft plast där i 6-7 år. Ingen tandläkare har talat om för mig att man ska byta osv... Så nu får man må dåligt över det. HAr knappt sovit i natt...

• malin21

oj vad jobbigt!!
    känns det att den ska lossna??
    men du skulle till tandis iveckan??

• Anonym (Skräck...)

Ja det är jättejobbigt. Vill bara gråta. Nej det tycker jag inte. Men jag känner inte att det gör ont men lite obehag. Japp jag ska dit på fredag...

Svar på tråden Någon med plasttand?!