• Nusseman

Ni som köpt spjälsäng och madrass från Ikea, vilken madrass har ni köpt?

Var och köpte spjälsäng och skötbord igår på Ikea, men blev tveksam vilken madrass man ska ha? Hur länge sover barnen i spjälsängen?

• Svar på tråden Ni som köpt spjälsäng och madrass från Ikea, vilken madrass har ni köpt?
  • snutti

De kan lätt sova två år i den, tror min kompis bytte till vanlig när hennes var 2,5 år gammal...

• Pingu

Vi köpte skumgummimadrassen och en bäddmadrass. Egentligen är nog bäddmadrassen onödig, men jag tyckte att den verkade vara ett skönare material att ha överst plus att den går lätt att tvätta.

• babylover

Vi har köpt Sultan Blunda-skumgummimadrassen.En bäbis väger ju inte så mycket och till mina 2 tidigare barn har jag också haft tunna madrasser. De började sova i "riktig" säng när de var 2 år ca.

• PuhBjörn

Jag har oxå köpt spjälsängen på IKEA, men ingen madrass. Men det lutar åt en Blunda, bebben väger ju inte så mycket.

• Ajax

Vi har oxå köpt skumgummimadrassen+bäddmadrass. Verkar onödigt att lägga pengarna på en resårmadrass när bebben är så liten o lätt.

• ElleJay

Vi har bara köpt skumgummimadrassen, men börjar nu fundera om jag inte ska köpa bäddmadrass till... Skumgummimadrassen är ju "knoppig" om man kan kalla det så - för att ge barnet massage???? Eller??? Men är det verkligen skönt att ligga på en "knoppig" madrass? Eller är det bara jag som är dum som tror att "knopparna" ska ligga uppåt... Vad tror ni?
    Har för övrigt köpt en Gulliver-säng.
    /Elle

• HjalmarsElin

Vi har köpt skumgummimadrass och bäddmadrass på Ikea. Man behöver inte bäddmadrass för "knopparna" ska ju var neråt, men en bäddmadrass är ju lättare att tvätta om man får ett "kräkbarn".

• evapeva

Jag läste att knopparna skall vara uppåt, för det avlastar kroppen, men hur bekvämt är det då?????

• H2O

Vi har också köpt skumgummimadrass+bäddmadrass, men jag trodde "knopparna" skulle vara uppåt, för att lufta liksom?? Inte det alltså?

herregud så lite man vet om bebisar, att man inte ens kan köpa en enkel madrass utan att det kan bli fel och man missförstår syftet. Ojojoj, hur skall detta gå?

Men troligen jättebra!! :-0

• ladyhawk

Jag tänkte köpa madrass från Jysk, typ "Tempur" (fast kopia). Den passar i Ikeas spjälsäng.

Svar på tråden Ni som köpt spjälsäng och madrass från Ikea, vilken madrass har ni köpt?