Ni som köpt spjälsäng och madrass från Ikea, vilken madrass har ni köpt?
Var och köpte spjälsäng och skötbord igår på Ikea, men blev tveksam vilken madrass man ska ha? Hur länge sover barnen i spjälsängen?
Var och köpte spjälsäng och skötbord igår på Ikea, men blev tveksam vilken madrass man ska ha? Hur länge sover barnen i spjälsängen?
Vi har också köpt skummadrassen med poppar på o en bäddmadrass. Popparna kan vara antingen nedåt, eller uppåt. Har man dem uppåt så blir det svalare i sängen, pga bättre luftcirkulation. Det gäller även om man har en tunn bäddmadrass över.
Hej
Vi köpte den som var mitt i mellan modellen.
Vi har Gulliver.
Du kan se inne på mitt galleri om du vill.
//Linda v. 40+5
Hej!
Fanns det bäddmadrass till spjälsängen? Det missade vi! Vad kostar den?
Mvh,
Eli
Eli, jag tror att bäddmadrassen kostade 129 kr. Den är väldigt tunn, men som sagt enkel att tvätta.
Hej!
Jag har också köpt Gulliversängen och madrassen med knoppar, men ingen bäddmadrass... Hur är det nu: Behöver jag en bäddmadrass?? Jag tänkte ha knopparna uppåt utan bäddmadrass! Är det "fel tänkt??"
Kram /S i v 27
Köpte en madrass på jysk till spjällsängen "Diktad" från ikea. Fick leta som en galning efter 55x112 måttet men det var värt. Det blev en sensus (kopia av tempur) å en bäddmadrass till.
55x112 ska snart försvinna helt från alla butiker, dom ska ha 60x? istället som ett standardmått sa en expedit till mig!?
/Lea
Köpte resårmadrassen till IKEA-spjälsängen + bäddmadrassen. Tyckte att skumgummimadrassen kändes väl tunn.
Bäddmadrassen har man ju för att den kan tvättas, så den behövs. Kostade 129:- så det var ju inte så mycket pengar. Sängen "Gulliver" hittades dessutom på FYND för 399:-.
"Knopparna" ska vara upp på sommaren och ner på vintern.
Är det ett måste med bäddmadrass ovanpå knopparna??
*puffar*
Mizan: Låter vettigt.
Så här står det på Ikeas hemsida:
Madrass
SULTAN BLUNDA
139,00 kr | |
Priset avser vald färg/utförande.
Prisavvikelser på varuhusen kan förekomma.
IKEA family pris | |
Vändbar; den kulliga sidan är mjukast mot kroppen och lite svalare.
Överdraget tål maskintvätt, madrassen kan handtvättas/duschas.
/Linda
I min säng har jag "knopparna" upp året om. Det är skönare avlastning på den sidan tycker jag..
Ekorren.
Jag puffar upp tråden...
Är inte skummadrassen lite väl tunn??
Men resårmadrassen känns hård. Vet inte alls vilken jag ska köpa!
Blir resårmadrassen varm`?
Jag köpte skumgummimadrassen och bäddmadrassen. Tyckte att resårmadrassen var för hård och skumgummimadrassen för tunn.
Ja, de två tillsammans blir kanske bra
Vet att de har skumgummimadrassen utan bäddmadrass på neonatalavdelningen på sjukhuset här i trakten, måste väl med andra ord vara ok, det är också den jag har köpt till vår bebis. De är ju inte så tunga att de behöver någon supertjock madrass.
Hade samma funderingar som ni. Att den med knopparna kanske skulle vara för tunn. När vi då stod på IKEA och skulle välja så visade det sig tillslut att det bara var den med knoppar som fans inne. Bra var väl det. Den är toppen. Behövs ingen bäddmadrass på den.
Vi köpte resår madrass och bäddmadrass.
vi köpte den med knopparna till våran son..han har inte klagat:) han sov gott på den i nästan 2 år, nu har han växa säng.
Jag har köpt den med knoppar ich tror att den blir alldeles utmärkt! Bebben väger ju inte så mycket trots allt!