• miz

Få bort röd hårfärg

har färgat håret rött under några år (är blond) men vill nu bli blond igen men det verkar omöjligt. Har provat att bleka det några gånger, men det blir morot eller pippi gult, så då blir det att jag färgar tillbaka. har då ochså provat att färga annan hårfärg men vad jag änn tagit för färg så har det blivit någon grå brun äcklig färg. gjorde ett nytt taper försök igår att bleka, men samma sak, dessutom small håret av på vissa ställen, inte så konstigt efter alla dessa försök. hjälp snälla vill inte vara röd mera

• Svar på tråden Få bort röd hårfärg
  • Lola Jämtland

Har du gjort en avfärgning hos en frisör?

• HumDis

miz - Gå till en frisör så hjälper h*n dig! Det blir ju dessutom billigare i längden än att hålla på och testa sig fram själv.

/ HumDis
  • Hemma hos oss

Hej! Har gjort samma misstag som dej en gång. Det enda som hjälpte var faktiskt att gå till frissan. Jag försökte dämpa det röda/orangea med att färga det åt det "grå" hållet, men då blev håret grönaktigt istället. Testade hur många knep som helst.
    Bit ihop och beställ tid hos frisör!
    Tycker synd om dej. Lycka till!

• Föneböna

hej! färga håret brunt först, för då försvinner de mästa röda. för det är koppar i röd hårfärg, och det är det som inte går att bleka bort.

• miz

JA Du har alldeles rätt Humdis. Men jag skäms att visa mej hos någon frisör, efter mina försök, samt egna klipningar när det blivit risigt (ser för djävlig ut just nu)med lugg som gått av.

• Den där Linn

Att färga håret brunt först är en väldigt dålig idé, blir inte enklare att få bort det röda för det och absolut inte enklare att bli blond igen! Det finns röda pigment i brun färg också..
    Gå till frisören

• Lola Jämtland

"Men jag skäms att visa mej hos någon frisör, efter mina försök, samt egna klipningar när det blivit risigt (ser för djävlig ut just nu)med lugg som gått av."

Men det är ju just därför du ska gå till en frisör.
    H*n kan ju hjälpa dig att få ordning på håret!

• Den där Linn

Du kommer bara förstöra håret ännu mer om du ska exprimentera med det mer själv

• miz

Förböna tror Du att det funkar att färga det brunt förs och sedan bleka?

• Hemma hos oss

Alltså, visst är det extremt pinsamt att gå till frisören när man gjort något sådant. Jag vet. Jag har också klippt min lugg själv (snett!) och fått skämmas.
    Tror ändå att frisör är den bästa lösningen. Bit ihop och gå till en snäll frissa!

• miz

Ska då allldrig färga rött igen, om jag får tillbaka min hårfärg

• HumDis

miz: Även om man färgar det brunt så ligger det röda kvar under och kommer fram vid en blekning. Förmodligen krävs en avfärgning men det är absolut inget du skall ge dig på själv eftersom du kan få flerfärgat hår mm.

Till frisören för att rädda det som räddas kan!

Du riskerar ju att tappa resten av håret om du börjar experimentera mer på egen hand.

Lycka till!

/ HumDis
  • Föneböna

ändra ska man gå till hårfrssan, eller färga håret BRUNT, och sedan göra slingor i det för att sedan fortsätta att ljusa upp håret. annars kommer du tappa tussar av håret. och hårfrissan kommer färga bort det röda med en brunaktig färg om du går dit, innan dom blaker det ljusare.

• Den där Linn

Har då aldrig varit med om att man "färgar" borde det röda med en brun färg!
    Inser man att det är omjöligt att få bort dom röda pigmenten så kan man, om kunden vill, lägga på en brun ton för att "dölja" och sen lägga slinger i det. Men det kommer ta länge innan man fått det ljust iaf då man då gör slingor allt eftersom...
    Jag är frisör...

• Namnam

Gör absolut inget själv hemma!
    Jag färgar håret brunt och gjorde ljusa slingor över hos frisören.
    När han blekte håret blev det först aprikost och sedan fick han lägga över någon ljus färg för att få det blont.
    Så risken är nog nästan 100% att du kommer att få rosa eller aprikost hår om du försöker själv.

• miz

Men Ni alla Tror Ni frissan kan hjälpa då nu när mitt hår är så nött, De måste väl ochså bleka eller avfärga? ohh vad jag ångrar mej, vet att jag kan låta det växa bort, men det kommer att ta år. och jag kommer att se ännu mer djävlig ut med två färger, Ni ska bara veta vad ful jag känner mej nu, tycker att alla stirrar. (jag har väl blivit nojig)

• Föneböna

det finns så mycket olika saker dom kan göra för att dölja det värsta. och rödfärg är as svårt att få bort, men det går att dölja rätt bra. det går att fixa hemma om man har lite vana med hår. men är du osäker tycker jag också du ska söka upp någon frissa! jag tror du får ordning på håret fortare än vad du tror nu!!

Svar på tråden Få bort röd hårfärg