• Nillane

*Tråden för oss smyckestillverkare* Kapitel 4

Nu är vi inne på våran fjärde tråd, tänk att tiden går så fort.

Här samlas pärltokiga effellare och diskuterar pärlor och mycket annat.

Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-16 09:01:50:
    nr 1: 1900 inlägg
    nr 2: 3000 inlägg
    nr 3: 4000 inlägg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-16 09:01:55:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-16 09:02:03:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-22 17:20:52:
    *Ingen reklam tack*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-20 09:38:22:
    Länksamling finns i mitt krypin

• Svar på tråden *Tråden för oss smyckestillverkare* Kapitel 4
  • Neelah

Så gör jag också. Ibland får man ju hur mycket pärlor som helst hur billigt som helst...

• symaskinen

Hahaha...måste bara berätta:
    Under många år så hade jag som stående önskning "alla smycken som finns på indiska", för jag tyckte allt var lika snyggt då och kunde inte bestämma mig...så en jul hade mannen gått och köpt ALLA SMYCKEN SOM FINNS PÅ INDISKA !!! Där satt jag och öppnade små, små paket hela julafton !

Min mamma brukar alltid säga...och så pillar du inte sönder det !

• badprinsessan

bhuhuuuu blev överbjuden på tradera på crack-glaspärlor jag verkligen ville ha... var så säker att jag skulle få dem... så var jag bortbjuden o kom hem så hade jag blitt tagen med bara några kronor... men hade troligen missat dem ändå sista budet las i samma sek. som auktionen stängde då brukar jag ej hänga med...

• Anna ML

neelah: Ja och det är ju så kul att bara ta tången och krnipsa och förstöra..ha ha

Nillane: Nu sover väl förmodligen du..ha ha ha men jag tror ju att detta kapitel fyra av smyckestokstrådar kommer att slå alla rekord i antal inlägg...*asg* (du är väl här först som vanligt imorgon bitti din piggelin )

• symaskinen

Jag ärvde ett flätat skärp i guldiga rocaipärlor av mon mormor...som jag slaktade. Stackars den som gjorde det ! Fast jag skulle inte pilla isär vadsomhelst...lite hjärta har jag .

• Anna ML

badprinsessan: lägg ditt maxbud från början så behöver du inte vara hemma och passa...då kan alla som lägger bud i sista sekunden slänga sig i väggen. så gör jag när det är något jag verkligen vill ha och det brukar gå bra och jag slipper gå högre än jag tycker att det är värt...men visst är det lite surt om det var något du jättegärna ville ha.

• badprinsessan

jag lägger alltid maxbud.... mmm men kanske mans ska lägga ett högre maxbud än vad man egentligen vill ge då??? o hoppas att ingen anna pressar upp priset ända dit....

försöker ju samla köpen hos samma för att få ner frakten med... det är ju det som ställer till det oxå...

någon som vet vart man kan hitta crackade glaspärlor???

• Anna ML

Badprinsessan: hmm lägg på pyttelite på ditt tänkta maxbud så från början kanske?? Just det att man vill ha allt från samma gör det ju lite knepigt ibland det har du rätt i.
    Crackade glaspärlor har jag sett kommer inte på vart. men pärlrummet.se har ju nu jättefin crackelerad bergskristall...mums.

• symaskinen

Jag har kollat tradera några gånger...men jag pallar inte!!! Tycker det verkar vara så jobbigt och stressande att bevaka och kolla igenom allt...och ha koll på hur mycket man vinner och sånt ! Fast där finns ju mycket fint .

• Teardevil

Asch.. nu verkar alla ha hittat hit igen då... nu när jag måste gör mig iordning med dusch och allt och sova...
    Vart mycket med tradera och en vän som var här och badade i mina pärlor, 1300:- fattigare blev hon

Nej ladysmen and gentlewomen... nu måste jag åtminstånde se slutet på Metallica dokumentären som jag väntat på hela veckan...
    Puss och kram på er allihopa!
    Jag tar igen vad ni säger imorgon på jobbet! =)

Svar på tråden *Tråden för oss smyckestillverkare* Kapitel 4