• Anonym (låna?)

Bluestep

(som TS undanber jag er som endast vill komma med pekpinnar)

Hej!

Vet inte riktigt var jag ska börja, kanske börjar med frågan:

Vad har ni för erfarenheter av lån hos Bluestep?

Min sambo åkte på skuld hos KF när han efter sitt X gick in i en djup deprission.
    Nu är deprissionen glömd och hans ekonomin är klanderfri förutom skulden hos KS.
    Vi väntar vårt första barn och går i giftemåltankar. Jag vill inte gifta mig om han har en KF-skuld och han vill till nästan vilket pris som hellst bli av med sin skuld och få åren att börja gå för att bli av med sin anmärkning.
     Nu har vi tagit kontakt med Bluestep, eftersom dom kan hjälpa till att ge en lån så man kan betala av skulden hos KF.
    Jag blir ju medlåntagare, och vår bostad blir "säkerheten".

Fler som varit i samma situation och tagit lån hos Bluestep?
    Erfarenheter?

/TS - låna?
  • Svar på tråden Bluestep
  • Anonym (låna?)

Är det ingen som har erfarenheter av Bluestep? Förvånad

• Anonym

Hej,
    min man har en betalningsanmärkning vilket gjorde att vi inte blev beviljade huslån av vanlig bank. Men av Bluestep har vi fått lånelöfte. Jag tycker att det är bra att den här möjligheten finns. Min man har eget företag o tar nästan inte ut någon lön, vilket oxå vanliga banker motsätter sig.

Hoppas er situation löser sig snart! Lycka till!

• Anonym (låna?)

Tack!

• Anonym (*nickar*)

Här är fler som funderat o vänt o vridit på alla "om och men"..*L*
    Jag tycker det verkar väldigt bra att det finns den möjligheten...
    Men somliga på Fl kallar dom för ockerbolag...

• Anonym (låna?)
    Anonym (*nickar*)

ja jag kan tänka min att det finns många som säger både det ena och andra...
    det förvånar mig inte alls...

Men jag känner, trots alla deras avgifter och höga ränta de första åren mm att det är den bästa utvägen för att komma loss från den "jävla" kronofogden, man får väl försöka betala av det så fort som möjligt
  • Anonym (??)

trodde dom hjälpte en när de gällde husköp även om man hade skulder...kan man alltså få hjälp och låna av dom till skulder hos fogden??

• Anonym (låna?)

jag pratade med en kille från Bluestep idag, det är ett av deras krav om man vill låna pengar och har skuld hos "fogden", att man oxå betalar av skulden hos fogden

• Anonym (??)

Men kan man låna hos dom för att "bara" betala sin skuld hos fogen? eller måste de varea till hus och sen OCKSÅ till fogen? *förvirrad*

• Anonym (låna?)

näää, du kan låna för att endast betala fogden oxå

• Anonym (utväg)

Tycker det låter som ett bra alternativ (förutsatt att ni kan betala av det nya lånet såklart!) så att ni kan komma vidare i livet och lägga kf anmärkningen bakom er. Alla kan hamna lite illa till och då är det bra med utvägar. Visst har blustep högre ränta än en vanlig bank, men deras är iallafall lägre än andra låneinstituts som tar ut ockerräntor.

Men innan ni gör det här, var helt ärlig mot dig själv. Inte så lätt när man älskar någon och planerar en framtid tillsammans. Man vill inte se den persoinens dåliga sidor då. Är du så säker som du kan vara på att ni kommer vara tillsammans tills skulden är betald? Hur är han nu på att betala sina räkningar? Slarvas det någonsin så tycker jag att du INTE ska stå med på hans lån. Du vill inte hamna i den sitsen själv. Men sköter han sig idag (förståeligt att han hamnade efter om han mådde jättedåligt) så är det ett mycket bra alternativ.

Var nära att göra liknande med mitt ex. Som tur var upptäckte jag hans sanna jag (som är en oansvarig spenderare som tokshoppar det han vill ha för stunden) innan det var försent. Är numera sambo med en supernoga kille - som dock höll på att hamna lite snett när han blev utbränd. Men vi lyckades fixa det tillsammans. Glad

Svar på tråden Bluestep