Inlägg från: MonicaH |Visa alla inlägg
  • MonicaH

Varför äta kött

Ja jag skulle aldrig klara mig utan mcdonalds

• MonicaH

Men det finns väl att välja vegetariskt eller med kött. Eller

• MonicaH

Näää men allvar man ska inte tycka att TS gör fel. Det finns djur som behandlas illa men idag är det så strängt med hur man får slakta ett djur och att det inte ska lida då den lever. Kan förstå att folk tycker att det är elakt att föda upp djur som går till slakt.

Ts man måste förstå att alla är olika. Alla väljer själva vad den vill äta och hur den vill leva. Jag kan inte acceptera dig om inte du accepterar mig

• MonicaH

fast på nyheterna sa de att människor kunde få canser av kött? Men man kan ju få cancer av allt

• MonicaH

Jag tycker om kött, men skulle lika gärna kunna vara utan. Tycker mer om grönsaker. Men jag kan äta köttfärrs mm, då man gör grytor. Tror heller inte att det är så nyttigt med rött kött.
    Eller äta kött i stora mängder. Men det är en smakfråga. Äter man det så gör man. Vad hade hänt med alla djur TS om vi inte ätit dem?
    Tror du inte att det skulle bli en överflöd av dem? Då hade de dödats på ett anant sätt som hade varit grymmare.

• MonicaH

klart att man klarar sig utan kött. Det är så mkt nyttigare att äta grönsaker mm. äter man bara riktigt så är körr INTE ett måste. Det avr väl förr i tiden då männsikor var fattiga och hade egna gårdar och slakt, man åt djuren för att överleva Men inte vet jag

• MonicaH

Men alla kötatätande djur har långa tarmar, liksom vi. Är det inte så??? Vi har ju haft huggtänder men de har anpassat sig. Som allt annat i den unika naturen. Men många av mina kompisar är veganer o mår superduper

• MonicaH

Jag skulle aldrig äta räv, Björn, hund, katt, småfåglar som papegoja och underlater, sälar, lam, påfågel, noshörning elefant, tigrar och andra kattraser, säl och sälungar Det är nog mycket jag inte skulle äta

Svar på tråden Varför äta kött