Inlägg från: Trancequeen |Visa alla inlägg
  • Trancequeen

Varför äta kött

Detta är inte sant! Hur mycket kunskap behövs det för att inse att vi människor visst behöver äta kött. Jag undrar varför vegiterianer och veganer alltid måste äta kosttillskott annars? När vi som äter kött inte behöver det? I kött finns det proteiner som behövs för att vi ska kunna bygga upp muskler.

Får jag fråga dig en sak! Du har aldrig tänkt på att vissa arter faktiskt bara finns till för att vara mat åt andra? Vad anser du att älgar och renar har för funktion i naturen? Vad anser du att fiskar har för funktion? Om inte vi äter kött, så gör ändå andra djur det. Och ja, människoköätt är samma sak som djurkött, och jag skulle kunna äta människokött utan problem om jag höll på att svälta.

Hur tänker du? Hur ska vi klara oss utan kött?

• Trancequeen

MonicaH:

Jag tror du skulle äta alla dessa djur som du räknade upp, om du var tvungen för din överlevnad. Vi människor är också djur, så efter ett tag så kopplas hjärnan bort och våran instinkt kommer in istället.

Om du skulle kämpa för ditt liv, och du visste att om du äter dendär söta kattungen, så överlever du, då skulle garanterat alla äta, eller?!

Jag menar, det är ju ändå så att vi djur gör allt vi kan för att överleva.
    Varfölr skulle en liten hare annars springa för livet flera ggr per dag, om den ändå vet att den en dag kommer dö, ätas eller bara självdö? Jo, för att harens instinkt säger så!

Svar på tråden Varför äta kött