Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Varför äta kött

Knasigochkonstig. Kött innehåller definitivt inte all näring som man behöver...
    Sen har artikeln du länkar till inte mycket med vegetarisk kost och vegetarianer som grupp att göra. Undermålig kost kan man bli sjuk av och t o m dö av, vare sig man/föräldrarna är vegetarianer eller ej.

• Jennie med ie

Morula, eller KRAVframställt kanske Jag vet inte, det heter väl bara KRAV-märkt...

• Jennie med ie

Morula, ja ordet odlat när det gäller kött låter lite... lite.. knäppt?!

• Jennie med ie

Morula, man kan ju börja snurra till det med spermier = säd och säd = odla osv men jag tror jag avstår.

• Jennie med ie

Morula, ahh!!! Där sa du nåt...

• Jennie med ie

Morula, visserligen är det inte min strävan att folk ska ersätta köttet med just morötter Men men, man kan inte få allt här i livet *smider planer*

• Jennie med ie

nyfiken1, varför tycker du att jag är konstig?

TeeLo, du tar ju då också djurens mat, du äter ju knappast enbart djuren.

Moonis "Men man kan inte dömma alla som äter kött för det är ju inte fel i sig att äta just kött utan man borde koncentrera sig på att bekämpa skötslen av djur överhuvudtaget."
    Jo jag tycker att det är fel att äta kött ö h t, att döda djur i onödan t ex. Men det är inte detsamma som att döma alla köttätande personer, utan det handlar om att ha en åsikt om em företeelse, en handling.

• Jennie med ie

Jen nifer. De som inte ger sitt barn bara vegetarisk kost, låter de det lilla barnet välja själv? Nope. Det är ingen skillnad. De väljer att GE barnet kött, andra väljer att INTE göra det. Båda grupperna gör valet åt sitt barn.

• Jennie med ie

Moonis, ja det är min personliga åsikt. Som är ett svar på det du skrev som mer lades fram som sanning. Jag ville uppmärksamma att det inte bara är så att många tycker det är fel att äta kött för att djuren behandlas illa utan att det också finns de som tycker det är fel att äta kött _oavsett_ hur djuren behandlas innan de dödas.

Det dras ganska mycket övere en kant här, från båda hållen så att säga, så lite nyansering kan inte skada.

• Jennie med ie

Moonis, jo jag tycker att vissa val är mer rätt än andra... Och det är jag absolut inte ensam om.
    Sen tror jag inte att vegetarianer som grupp förväntar sig att alal ska tycka som dem. Nu handlar det ju om diskussion...

• Jennie med ie

nyfiken, ja det har du påstått eftersom du tycker att vegetarianer är konstiga och jag är just vegetarian Alltså tycker du att jag är konstig.
    Från andra håller så tycker jag inte du är konstig för att du INTE är vegetarian, däremot gör du nåt som jag anser vara fel.

Svar på tråden Varför äta kött