Inlägg från: Moonis |Visa alla inlägg
  • Moonis

Varför äta kött

mulena: Vadå skållas levande?! ALLA djur dödas INNAN något annat görs så jag vet inte vad du försöker propagera med med.
    Här i Sverige finns regler o skulle man plåga djur är det straffbart.
    Sen lider inte djuret när dom slaktar för det går så snabbt att dom inte hinner känna något.
    Sen för din information så har jag varit med under slakt o är väldigt känslig när det kommer till djur men allt gick snabbt o INGET djur fick lida. Innan dess så gick dom lösa på en ö o hade ett bra liv.

• Moonis

mulena: Nu köper jag för det mesta svenskt kött för då vet man oftast vad man får. Utomlands vet jag att tex. djurtransporterna är fruktansvärda för djur. Långa sträckor utan mat o vatten vilket jag oxå är helt fel, sånt borde inte få förekomma.
    Men man kan inte dömma alla som äter kött för det är ju inte fel i sig att äta just kött utan man borde koncentrera sig på att bekämpa skötslen av djur överhuvudtaget.
    Vare sig dom ska slaktas eller inte så ska djuren ha det bra.

Sen det där med grisars skrikande så skriker dom även när dom inte ska till slakt. Skriket är ganska gällt o känns hjärtskärande men det är deras sätt att "prata", precis som kor romar tex.

Sen är det faktiskt bönder som föder upp kor o dom brukar ha korna ute (i alla fall under sommaren).
    Sen tar det faktiskt längre tid än några månader innan dom slaktas, tror man slaktar efter 1-2 år.
    Men visst finns det gårdar som inte sköter sina djur rätt o det ska man självklart åtgärda precis som man åtgärdar ALLA djur som far illa.

• Moonis

Jennie med ie:
    "Jo jag tycker att det är fel att äta kött ö h t, att döda djur i onödan t ex. Men det är inte detsamma som att döma alla köttätande personer, utan det handlar om att ha en åsikt om em företeelse, en handling."

Det är ju din personliga åsikt o visst får man tycka som man vill.
    Men tycker det är fel att antyda att vi som äter kött inte är djurvänner o skiter helt i djuren bara för att vi äter kött vilket INTE är sant.
    Jag är en STOR djurvän o djurplågeri är en av dom värsta grejerna jag vet.
    Men man dödar för föda vilket är fullt naturligt o djur gör samma sak (förutom växtätande djur).
    Tycker man borde koncentrera sig på djurplågeri som förekommer bland ALLA sortens djur, inte för att man dödar för kött för det är INTE djurplågeri.

• Moonis

Jennie med ie: Men dom som tycker det får ju välja att inte äta kött då men kan inte förvänta sig att andra ska göra samma val eller tycka likadant.
    Alla gör ju sina val o inget är mer rätt än det andra.

• Moonis

Jennie med ie: Självklart beror det på vad valen gäller men i just denna frågan tycker inte jag det finns val som är mer rätt än det andra.

Svar på tråden Varför äta kött