Hej,
Jag har bott två år i Dublin och min erfarenhet är att Dublin inte är någon vidare barnvänlig stad rent generellt. Men, de flesta irländare är otroligt vänliga och tillmötesgående och jag tror säkert att det går att ordna. Jag har ingen erfarenhet med barn i Dublin och är därför osäker på hur det är med babyskydd etc, jag skulle nog rekommendera er att ta med eget.
Det finns en hel del roligt man kan göra med barnen i Dublin, i Phoenix Park finns Dublin Zoo som är superkul, där finns även lekparker och stora grönområden. www.dublinzoo.ie
Det finns en stor lekpark i St Stevens Green som man kan leka i.
En bit utanför staden, I Blanchardstown finns National Aquatic Centre som har ett vattenland för barn.
Ni kan åka på havssafari eller ta en vikingatur på vattnet. Ja det finns en hel del organiserade saker som man kan göra med barnen i Dublin.
Ta en titt på: www.dublinks.com/index.cfm/loc/9/pt/16.htm Där hittar du de senast uppdaterade sakerna som är på gång för barn i staden, här listar de också barnvänliga restauranger i staden. Eller gå in på www.dublintourist.com för mer information. Lite information på svenska hittar du också på www.chapters-swea.org/irland/barn.html
Hoppas er resa blir fantastisk, mitt hjärta klappar varmt för Irland. Det finns ett par medlemar här på familjeliv som bor på Irland som säkert kan hjälpa dig närmare. Lycka till!