• malinda1970

hjälp mig nu mammor...Visst finns det en slags flaskvärmare man kan ha med sig på resan?

Visst är det väl så? Tycker att jag läst och sett någonstans men vet inte var!

Vi åker iväg på några dagars semester neråt Sverige och undrar lite över hur jag skall kunna värma vällingflaskan på natten på ett hotellrum. Man är ju van sin micro och blir nu helt ställd....

Någon med tips, hur brukar ni andra göra????Det måste ju gå snabbt nattetid också....

• Svar på tråden hjälp mig nu mammor...Visst finns det en slags flaskvärmare man kan ha med sig på resan?
  • skuggan av framtiden

Gå in på hem och vitvaror sedan vidare till persom vård sen finns det en del om babyprodukter.

• lärkis

Annars kanske termos med hett vatten är ett alternativ? Ni borde kunna fylla den vid middagen...

• malinda1970

Tack Skuggan av framtiden....en sådan skulle vara superbra!

• Fija

vi har köpt en flaskvärmare som man kan koppla båda i vanlig kontakt och i bilens "cigarett-tändar-uttags grej". den värmer båda flaskor och barnmatsburkar och är jättebra att ha med på resan!! vi köpte våran på babyland men det borde ju finnas på alla andra barnaffärer också.

• Yrslan

Skulle hellre rekommendera termos med hett vatten+flaska med kallt vatten. annars finns det ju även tetrapack med färdigblandad välling/ersättning som går att servera som den är....

• malinda1970

Fija skall kolla Babyland jag med. Hur lång tid tar det att värma en flaska välling i en sådan där mojäng?...:)

• Marängswiss

3-4 minuter tar det med var värmare.

• malinda1970

Å låter superbra! Måste nog genast inhanda en sådan. Skall ringa och höra om det finns å Babyland eller någon hushållsaffär här staden....

Svar på tråden hjälp mig nu mammor...Visst finns det en slags flaskvärmare man kan ha med sig på resan?