• sandra1982

Efterrätt till tacos?

Brukar man ha det?

• Svar på tråden Efterrätt till tacos?
  • Nikhita

jag och tjejerna hade tacos middag en gång
    så gjorde värdinnan glass med friterad banan och nån sås till. mums!

• Fru Engman

Lite glass är ju aldrig fel...
    Vaniljglass med lite varma hallon...
    Mmm...

• Hannah76

Sorbet är ju oxå gott efter tacos. Nåt fräscht, för man är ju ganska mätt efter att ha mumsat tacos..*S*

• SpecialK

precis.. bra idé .. glass om tacosarna varit lite starka.. svalka strupen lite

• Kimsan82

Själv brukar jag va så mätt efter tacos eftersom jag alltid kränger för många!! E sååå gott ju!! Så efterrätten brukar jag skippa..

Annars kan man kanske ha lite fruktbricka eller coctail..lätt och gott, ja och förresten e man fortfarande hungrig kan man ju toppa med lite glass *hihi*

Oj va sugen jag blev nu då..

• Evan83

tacos e ju lite plock mat så varför inte avsluta m plock efterrätt! ?? =) chokla fondue! massa olika frukt bitar o marshmallows som amn doppar i smält choklad, till det kan man ha glass o grädde! mums

• Mamma Ia

I en broschyr jag har om Mexicansk mat rekommenderar de Avocadoglass till dessert, och det tycker jag låter jättegott !

Avocadoglass 4 portioner

1 mosad avocado
    1 msk citronsaft
    1 msk vaniljsocker
    ½ liter vaniljglass (något tinad)
    1 dl rostade, hackade hasselnötter

- Blanda samman ingredienserna i en bunke eller kör dem i matberedare till slät konsistens.
    - Frys blandningen.
    - Servera i portionsglas och strö över nötterna.

• Katja77

Jag ska ha tjejmiddag med tacogratäng och då tänkte jag ha sojaglass med varma hallon till efterrätt.

Svar på tråden Efterrätt till tacos?