Varför inte Nestlé??
Precis; en nära vän till mig har bott i Afrika o väljer bort Nestlé för att de informerar om att ersättning är bättre än bröstmjölk o mammorna blandar pulvret med skitigt vatten så de små pyrena blir sjuka...
Precis; en nära vän till mig har bott i Afrika o väljer bort Nestlé för att de informerar om att ersättning är bättre än bröstmjölk o mammorna blandar pulvret med skitigt vatten så de små pyrena blir sjuka...
Sen är det ju så att Nestlé äger mycket av livsmedelsindustrin o jag själv är inte någon expert på vilka märken som ingår i den koncernen vilket gör att jag inte är konsekvent i mitt tänkande om vilka produkter jag kånkar hem från affären. Hoppas att det är som Sandris82 skrev att de slutat med detta så man kan handla med gott samvete!
Håller med 1malle om att tanken på att barn syr billiga kläder är motbjudande. Köpte svensk trikå till lillen förra veckan o kände mig nöjd över att jag då vet att inget barn sytt bodyn i alla fall!
Liniz82: Det är naturligtvis sant att skulle man granska varje företag så gjorde man nog inget annat! Vissa saker känns dock kanske viktigare än andra!
Men visst är det svårt att sålla- själv har jag några få principer som jag försöker följa. Jag skulle t ex inte köpa annat än kravodlade bananer pga att bananarbetarna dör unga av besprutningsgifterna. Lite dyrare att handla men känns så mkt bättre!
Sen håller jag med om att jag inte är konsekvent eftersom mkt av t ex kläder som säljs av stora kedjor kan vara sydda av barn. Man skulle ju vilja ha ett garantimärke av t ex H&M att deras kläder inte produceras via barnarbete!?!
Aaliyah: Precis!! Bara för att man inte kan hjälpa ALLA så behöver man ju inte strunta i att hjälpa NÅGON!