• Bara Sarah

Jag slutar aldrig tappa hår!!!

Nu har det gått för långt. Ni som tappat hår efter graviditet/amning? hur länge höll det i sig? Jag slutade amma för två månadersedan och ca fem veckor efter det började jag tappa håret. Har lltid haft långt och tjockt hår men nu. det är så tunnt att öronen petar utanför PLUs att mitt hårfäste har krupit upp vid tinningarna så jag har bara lite lugg i mitten kvar. Jag är helt förtvivlad. Har varit hosdoktorn och tagit en massa prover men inget pekar på något onormalt!

Jag behöver få veta hur ni andra haft det som tappat massor hår! Jag vet ju att det växer ut, det ser jag ju redan men det är ju bara fjun på en cm som kommit. har ju annars hår nästan till midjan!
    För vissa kanske detta är en petitess men alltså mitt hår.. det betyder jättemycket för mig!

nån som kan ge lite stöd??
    *orolig*

• Svar på tråden Jag slutar aldrig tappa hår!!!
  • hoppetossan23

Det kan ta ett år innan deträttar sej till å ibland ännu längre tid! //Frissan

• Bara Sarah

ja men då hinner jag tappa allt om det ska firtsätta i den här takten. jag vet ju att det kommer tillbaka och att det kan dröja men jag vill inte tappa ännu mer, för det finns nart inget att tappa känns det som.

• hoppetossan23

det är normalt att tappa mellan 50-200 hårstrån per dag, de e mycke...

• ennasuS

jag ammar och min dotter är 4 månader. jag tappar supermkt hår. jag måste ha det uppsatt hela tiden annars har vi hår i hela lägenheten...suck. hårfästet har osså krupit upp vid tinningarna typ...ser inte klokt ut.... jag var hos min doktor för andra problem, men nämnde håret osså, hon sa att jag kan fattas betakaroten, tror det hette det iallafall.. finns tillskott man kan köpa på apoteket. men jag vet ju att det återställs tillslut. tänkte innan på att klippa det kort, men då kan jag inte sätta upp det och då ahr vi hår överallt..
    det enda jag kan säga är_det går över...
    man tappar ju typ noll hårstrån under graviditeten så alla dem ska ramla av + de man normalt tappar var dag... så det tar nog några månader...

• Kattflickan

Oj. Detta kände jag inte till. Jag tappar massvis med hår varje dag. Min son är fem månader nu. Jag visste inte ens att det här med att tappa hår hade med graviditeten (eller ja efter graviditet) att göra.

• FairlyOddParent

Vet precis hur det är! Hår överallt utom på huvudet. Kudden, duschen, borsten.

Inte kul när man har lite hår sen förut. Mitt hårfäste har krupit skrämmande långt bak efter varje barn. Men det kommer tillbaka fast det tar tid.

När jag fick mitt sista barn hade håret precis börjat likna nåt igen och då var den näst yngste nästan 3 år.

• Bara Sarah

jag pratade med en hudläkare häromdagen om mitt håravfall. han sa att hårsäckarna lägger normalt av efter en sådan stress som kroppen utsätts för under en graviditet. han tyckte dock det var ett gott tecken att jag har fjun det betyder att mina hårsäckar ändå e aktiva...
    men nog börjar man likna michael bolton lite... långt i nacken

• Alison

Jag har nog halverat min kaluffs. Albin är nu ett år och har inga planer på att sluta amma.
    Sist jag var till frissan klippte jag av 30 cm då det nya håret har vuxit ut så mycket att allt hår är lika långt nu.
    Det känns liiiite tjockare nu och jag tappar inte lika mycket efter jag slutade borsta bort långa tovor.
    Men visst är det trist...

Alla är så egoistiska, det är bara jag som tänker på mig!
Svar på tråden Jag slutar aldrig tappa hår!!!