• saga o kevin

KLICK: 3177Hur gör ni me era barn som har ADHD och får utbrott?????? del 2

Så här kan vi fortsätta stötta ,  hjälpa och ge råd till varandra  angående dessa alla utbrott våra kära barn har..
    även anda saker kan tas upp angående ADHD.....

den förra tråden stängdes:   www.familjeliv.se/Forum-3-60/m7070851.html

• Svar på tråden KLICK: 3177Hur gör ni me era barn som har ADHD och får utbrott?????? del 2
  • saga o kevin

oj hur kom de me KLICK3177 ... jaja

måste fråga om det är någon som kör både concerta+ritalin ???

• saga o kevin

Till sina barn alltså mena jag

• Sassa 73

Hej saga o kevin! Det var länge sedan jag skrev något i tråden. Men filip fick det förut. men vi tyckte att han blev mer aggresiv med den efter att ha ätit den ca 8mån. Så då fick han Ritalin 20 mg i kapsel (den hade väl Dennis oxså innan?)plus depå 10 mg tablett. Vi tycker att det fungerar väldigt bra. Skolan går faktiskt super något tjafs blir det väl men fullt "normalt". Fritids fungerar oxså för det mesta jätte bra, men han har en resurs oxså som kan avleda å plocka bort honom. Han blir inte direkt bråkig på fritids men han går upp ivarv å blir högjydd. Hemma fungerar läxorna bättre med. Visst det blir mycket "bråk" framför allt med lillsyrran.

• saga o kevin

sassa73..
    japp dennis fick 20mg på morgonen o 20mg på dan oxå.. Men han gick ner så mycke i vikt . så därför bytte dom nu till concerta.
    Men den hjälper ju bara i 12 timmar så när kl. är 16 så börjar han tappa koncentrationen  o liknande , så jag ringde läkaren i går o sa det fungerar inte på eftermiddagen.
    Så då vick han en kortidsverkandetablett ritalin på 10 mg.. kl. 16.00 ..

dom hade inte riktigt med  studier på hur det fungerade ihop..
    Dennis fungerad oxå jätte bra med ritalinen ..

• Sassa 73
    saga o kevin: oj, nu blev det lite rörigt för mig...du menar att consertan verkar i 12 tim,fram till ca 16 å sen får han depå 10 mg?  Så var det för Filip Oxså. Fast vi tyckte att den bara verkade ca 7-14:30 alltså ca7 1/2 timme. Sedan depå 10 mg.så på något vis krockade medicinerna med varandra (eftersom medicinen förmodligen fanns kvar ändå fast i liten dos)  så vi gick över till Ritalin i kapsel som ändå har kortare effekt än Consertan å så krockar de inte med depån.

Det här med att han fick 20+20?...hur gav ni det då?

Filip rasade oxså i vikt med Consertan. Fast vi tyckte inte att det gjorde något för han hade att ta av (pga att han hela tiden skulle äta, å mycket). Inte för att han var tjock, men vi fick alltid köpa större byxor å ändå var de lite trånga i midjan. Nu är han väldigt smal,men inte för smal. Han är 140 cm lång å väger 31kg. Nu ser han mer ut som mig å min man när vi var små, vi såg ut som tandpetare . Gå in i mitt galleri ,har lagt in nya bilder

Äter inte Dennis normalt då, när han tog Ritalin i kapsel? Filip äter Normalt, men en 15 min efter han tagit just depå Ritalin tappar han aptiten. Därför tar han den precis före eller strax efter mellis så han får i sig.
  • Sassa 73
    saga o kevin: Var det läkaren som tyckte att han gick ner för mycket?
  • saga o kevin

hihihihi.. ska det igen
    dennis gick ner i vikt sen han börja med medicinerna Ritalin fast inte så farligt mycke . men nu förra månaden har han gått ner 2 kg o lite för mycke..
    då ville läkaren att han skulle pröva concerta istället .
    Han har fått concerta i ca:3 v men den håller i sig i till ca:16,00 sen så märker man att han börjar bli okoncentrerad,ja du vet hur dom blir..

ringde läkaren i går o sa att det är ohållbart att han måste få något mer..
    då fick han +10mg ritalin som han ska ta kl.16-17

Innan så fick han 20 kapsel ritalin kl.6.30 sen en till på 20 mg ca:13-13,30
    fungerade jätte bra ,

Mina tvillingar blir 1 år idag
  • saga o kevin
    Sassa 73 skrev 2006-05-18 09:55:28 följande:
    saga o kevin: Var det läkaren som tyckte att han gick ner för mycket?
    skolsköterskan o hans pappa o skolan.. tog kontakt med läkaren för jag tyckte de oxå..
    så nu vägs o tas de blodtryck 1/mån hos skolsköterkan
  • Sassa 73
    saga o kevin: han fick alltså två 20 mg kapslar, har jag förstått rätt ? Då får han ju egentligen mindre dos nu då?

Hm, ska nog hålla koll på Filips vikt i alla fall
  • saga o kevin

japp ..
    concertan ligger på 36mg +10mg  ritalin ..
    ähhh jag vet inte hur man räknar på doserna

Svar på tråden KLICK: 3177Hur gör ni me era barn som har ADHD och får utbrott?????? del 2