• Anonym

Hur mycket pengar i Grekland?

Är anonym då svärföräldrarna finns här. Tyvärr vill de ha åsikter om allt och göra livet extra surt för oss. De anser nämligen inte att barn ska åka utomlands.

Jaja, för att komma till saken.
    Vi har bokat en resa till Grekland och vi åker om 5 veckor.
    Hur mycket fickpengar behöver man??
    Räcker 10.000kr för en vecka? Vi är 2 vuxna och två barn på 5år.

Kram

• Svar på tråden Hur mycket pengar i Grekland?
  • morriis

Ja det borde väl räcka?

• Jennie med ie

Vad ska pengarna räcka till? Hur många måltider? Utflykter?

• smurfis75

Beror på hur ni lever. Bor ni i lägenhet eller på hotell? Ska ni äta ute eller laga egen mat?
    Var i Spanien med min 4 åring en vecka nu i maj och gjorde av med c:a 7000kr men då åt vi bara frukost hemma andra måltider ute. Och vi unnade oss "allt" vi ville ha..och det var bara jag och sonen på resan.

• Pikku Enkeli

Jag gjorde av med 2'500kr under en vecka i Grekland för två år sedan. Då åt jag frukost hemma och allt annat ute. Hade lite pengar att shoppa för då också. Så 10'000kr för 2 vuxna och 2 barn borde räcka alldeles utmärkt. Ha en trevlig resa!

• Pysse

Vi var i Grekland förra året och 2 vuxna och en 4-åring. Då
    hade jag budgeterat 1000kr om dagen i fickpengar och det räckte med råge. Vi hade lägenhet och gjorde frukost och lunch själva och åt ute på kvällen. Handla mat kostade ungefär som på Konsum.
    Sonen och mannen fick precis så mycket glass de ville och jag fick shoppa lite onödigt också.
    Så för 10000 lär ni leva gott.

• Anonym (Greece-05)

Hej! vi var på Rhodos i Grekland, 2 vuxna o 2 barn, förra året. Vi unnade oss det vi ville ha, åt alla måltider utom frukost på restaurang. Vi gjorde av med 8000 kr. Så ni klarar er gott o väl med 10 000 kr.

• Anonym

Tack för alla svar! Vi kommer bo på hotell men inga måltider kommer ingå! Tänkte göra frukost "hemma" och sedan äta någon billigare lunch ute och sedan middag ute,
    Kanske ev någon utflykt för ca 1000kr.
    Skönt att höra att det verkar räcka hyffsat. Har varit i grekland förut för länge sedan men då var det mycket billigare där än vad det är nu..

• Anonym

Vet inte riktigt hur dyrt det är i Grekland men vi var på Teneriffa i vintras, 3vuxna + 1barn och vi gjorde av med ca 20000kr utan att snåla. Det räcker absolut. Önskar er en trevlig resa.

• nattinattio

Vi har rest väldigt mycket, å vi räknar på 1000.-/vuxen/dag för resor typ spanien, grekland å dyl å då lever man gott, kan göra små billiga utflykter (samt att vi brukar åka på en större bättre heldags utflykt 1 per v, tycker det blir för stressigt med fler när man reser med barn), äter ute fint (inte svindyra mrestauranger men typ fläskfile, oxkött) på kvällen, lagar egen frukost. köper leksaker, lite saker å sprit hem mm... (har ett barn å då räknar vi inget extra för henne, samt att hon får några hundra egna fick pengar som hon brukar spela bort eller nått hon är nu 6 år)
    men är man inte enormt slösaktig så skall 10 000,- räcka, jag skulle dock ha ett par tusen extra med "i fall att"..

Tråkigt att släkten inte kan glädjas över att man vill vara med sina barn å ge dem upplevelser å semester!
    i början fick vi oxå en massa klagande åkte vi till mallis så kunde de dra upp hur sjuk någon blivit på thailands resan å dyl, helt orelevanta grejer då dessa sjukdommar släkten babblade om inte ens finns på mallis...
    Fast de är ju folk som själva inte reser, så strunt i vad de tycker, det viktigaste är att du å din man är överens! (för ifall att nått händer - som kunde hända här oxå men..)

andra resan vi gjorde till teneriffa så blev dottern väldigt sjuk (bronkit, dvs kraftig övreluftvägsinfektion )just dagen innan hemresa å vi blev inlagda på sjukhus å kom hem först efter ytterligare vecka.. å efter de har släkten faktiskt inte gnällt nått??!! för de ser att vi reser ändå..

• nattinattio

sen beror det ju på var där man är, kan skilja sig rätt mycket bland olika städer, pgav konkurens osv..

• Mist

försök att satsa på att göra ordning lunch som ni kan ta med er ut!
    Grekland har blivit dyrt! Om ni vill göra något extra kul!
    Kram å ha det superkul!

Svar på tråden Hur mycket pengar i Grekland?