• tii

Ek eller valnöt??

Jag ska äntligen köpa lite möbler idag efter en massa beslutsångest.. Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska köpa möbler i ek eller valnöt. Soffbordet i valnöt kostar 500 spänn mer än samma bord i ek.. + att det inte finns lika mycket möbler att välja på som är i valnöt som det finns i ek. Men valnöt är sååå mycket snyggare!!
    Usch.. vad hade ni valt?? Ek eller valnöt?

Sen har jag tänkt mig en ganska mörkt brun soffa.. Men velar mellan det och en lite ljusare beige soffa.. Vilket är mer "lättanvänt" om man säger så? För och nackdelar..?
    Att det ska vara så svårt o bestämma sig..

• Svar på tråden Ek eller valnöt??
  • tii

Det blev ett soffbord och en tvbänk i valnöt.. Jag hoppas att det blir bra.
    Soffan blev beige, för jag tänkte att man kan ha lite mörkbruna kuddar osånt istället.. Det är ju lättare att byta kuddarna än hela soffan om man skulle tröttna på en mörkbrun soffa.

Så.. vilka träslag passar mer till valnöt? Tänkte köpa nån hylla lite senare, eller en skänk eller nåt.. men har ingen aning om vad jag ska köpa.

• Sammet

Tycker du ska ta valnöt som du tycker är sååå mycket snyggare!
    Jag tycker också valnöt är snyggare ek har liksom ingen färg...

• Sammet

Oh, du hade ju redan handlat
    Tror du gjorde ett jättebra val!!!

• tii

Sammet, jag hoppas det! valnöten kändes bättre, samtidigt som det finns mycket mer o välja på i ek.. + att det skiljer lite i priserna.. men men. fick soffa, soffbord + tvbänk för ca 11700, så jag är nöjd.

• Duckan74

Tycker det funkar att bryta av med vitt.

• snart tre

Ja, bryt av med vitt, det är snyggast

• Mamma Anna

jag hade varken tagit ek eller valnöt. Om ek är det nya furu så är valnöt den nya eken

• Salmiak6

Mamma anna

Vad hade du tagit då?

• Turran

Jag skulle definitivt ta valnot. Min ekperiod ar officiellt over

• Poena

Valnöt är snyggast! Om man tittar runt lite så finns et faktiskt en del att välja mellan. Vi köpte vårt mesta på EM då de hade lite mer utval och billigare men nu börjar IKEA komma med lite alt. Vi har vitt, brunt och grönt som accentfärger.

• nellylou

Valnöt är en fluga, ek håller för alltid!

• Mamma Anna

Salmiak6:
    Något svart eller vitt, glas, betong och plast gillar jag. Eller kanske något helt annat. Ett matbord i orange plast för att bryta av kanske?

Svar på tråden Ek eller valnöt??