• Leniz77

Gynakut i sthlm??

Nu är jag riktigt sur. Ringde till Vårdguiden för ett tag sedan för att få ett råd om vart jag kunde vända mig lite mer "akut" då jag haft problem med lite blödningar (är i 10:e veckan)den senaste tiden. Har en läkartid bokad på måndag men vill ändå veta vart jag kan vända mig i helgen eller på kvällen när min vanliga barnmorska inte har öppet.

Hade väntat mig att få lite goda råd och kanske ett telefonummer så att jag kunde ringa och stilla min oro men istället så sitter det en surkärring där och säger att: Nej något sådant ställe finns det inte. Vad f*n är det för ett jäkla svar!?!?! Det är väl klart att det måste finnas det. Har ju läst massor här om folk som åkt in till gynakuter och kk när dom haft blödningar. Hela samtalet slutade med att jag la på luren i örat på henne.

Så nu undrar jag om det finns någon här som vet vart jag som bor i Järfälla ska vända mig??

Tack tack!

/Leniz

• Svar på tråden Gynakut i sthlm??
  • Thaleia

Här där jag bor är det till akuten på KK som man ska vända sig till. Kanske samma hos er?

• Crazy Baby

Det är väl vanliga akuten som man får uppsöka om det är nåt som händer på helgen och därifrån får man komma till en gynläkare! Det var i alla fall vad tanten på sjukvårdsupplysningen sa till mig när jag misstänkte att jag började få missfall!

• Angel80

Alla stora sjukhus har väl gynakut precis som vilken akutmottagning som helst. Eller är jag helt ute och cyklar? Alltså exempelvis Karolinska, Danderyd osv..

• MalinI

Karolinska, solna och huddinge har gynakut.

• MalinI

Sen har säkert de övriga sjukhusen med. Men eftersom en kompis jobbar på KS så vet jag att de har de

• Lennica

Är så j-la trött på sjukvården och deras nonchalans mot oss gravida! Det behövs verkligen belysas. Upp till debatt!!!

• mellis

har varit på danderyds gynakut, låååång väntan med kanonpersonal!

• TessanW

Det finns gynakuter, KS solna, Huddinge, Danderyd o Sös.. (från en som jobbar på vårdguiden)

• jengus

Jag åkte in flera gånger till gyn akuten på Ks när jag va gravid.

JOCKE MITT LIV,MITT ALLT!
Svar på tråden Gynakut i sthlm??