• Soffen

Min ångest tar död på mig

Det låter jobbigt. Särskilt när man känner att man egentligen inte har råd att söka hjälp. Det känns särskilt tråkigt att det är din sambo som säger att ni inte har råd. Vad är egentligen priset för att få känna sig frisk och välmående?

Jag mådde ganska dåligt för ett år sedan då jag "gick in i väggen". Det som hjälpte mig ur det var till största del att min man fanns där för mig och tillät mig göra mindre hemma, bidra mindre ekonomiskt och vara ledig mera. När en person mår psykiskt dåligt så påverkar det ju ändå båda i förhållandet.

Det bästa är förmodligen att ni formulerar svårigheterna/problemen som ett gemensamt problem som behöver lösas. Sen får ni komma överens om hur mkt ni är beredda att lägga ner på förhållandet och på att få dig att må bättre.

Jag tycker personligen inte att pengar ska få styra huruvida man ska bli frisk eller inte. Kan man dra in på ngt för att lägga de resurserna på en samtalskontakt så är det värt det om du får tillbaka livsglädjen! Jag hoppas att det ordnar sig för dig!

Svar på tråden Min ångest tar död på mig