Inlägg från: Apif la deuxième |Visa alla inlägg
  • Apif la deuxième

Rakhyvel in i kabinen? (flygplan)

Hej. Jag ska flyga ikväll. Men det är en kortare flight och jag ska inte ha med mig särskilt mycket, så jag tänkte att jag inte checkar in nåt baggage utan bara tar min väska med mig in i kabinen.

Men nu undrar jag, får jag ta rakhyvel och pincett med in i planet? Oftast brukar jag checka in baggaget och då kan jag ha det där, men nu undrar jag hur det blir, jag vill inte att de konfiskerar min nya Venus Divine

• Svar på tråden Rakhyvel in i kabinen? (flygplan)
  • Apif la deuxième

Fan, senast beslagtog de min fina trubbiga nagelsax, och jag gillar inte att bli av med min egendom. Skulle inte orka ringa heller för man får bara vänta och höra nån musik som ger tinnitus..

• Apif la deuxième

Jag hade en gång med mig en gaffel i min bag, har ingen aning om hur den hade hamnat dit. En fin dyr gaffel var det, men jag sa åt dem att förvara dem och så skulle jag ta den när jag kom hem, men då missade jag flyget och fick ta mig hem på annat sätt istället. Den gaffeln såg jag inte mer

Jag tror att en stilettklack kan göra mer skada än en nagelknipsare. Men sådant förbjuder de ju inte.. Eller en vinflaska som man slår sönder blir ett dödligt vapen.

• Apif la deuxième

Nej det är en kort 30minuters flight med Blue1. Men jag får försöka se söt och oskuldsfull ut, hur nu det ska gå till..

• Apif la deuxième

Jag lämnade min älskade pincett hemma, ville inte riskera att bli av med den. Fast jag har abstinensbesvär nu. Nästa gång ska jag ta med den och ha den i fickan när jag går genom metalldetektorn så att jag blir kroppsvisiterad av nån snygging.

• Apif la deuxième

Jag höll på att bli av med min digitala stektermometer också. Jag hade inte tänkt på att den hade en vass 15cm lång metallpigg. Men de lät mig checka in hela väskan istället.

Svar på tråden Rakhyvel in i kabinen? (flygplan)