Tack för alla kramar och tankar mm.. det värmer!
Vi ska inte ge upp även om det känns lite hopplöst ibland..
Utredning har gjorts men de hittar inga fel. Allt har blivit lite stökigt känns det som..
När vi förlorade vår första lilla pojke så sa hon att de inte hade hittat några fel och att det bara var oturen.
Sen fick vi nästa missfall och det var en annan läkare som kollade mig då, och hon frågade "vad hände första gången?" för hon hittade inte något i min jurnal om vad som orsakde hans död. så hon kontaktade de som undersöker sånt, och dom hade visst hittat ett fel på moderkakan (den hade inte vuxit in i livmoderslemhinnan som den skulle ha gjort så där hade varit dålig näring hela tiden, detta pga antikroppar). Då hade alltså första läkaren ljugit för oss, orkade hon inte göra sitt jobb eller, ville hon bara slippa oss?
Sen då igår på VUL, så ändrar hon om hela tiden, emellanåt så säger hon "kan du ha blivit gravid lite senare än du har räknat till, för isåfall ser det normalt ut", "om du gått 8 veckor så ska det inte vara så här litet", "i 8 fulla veckor ska bebisen vara 3 cm", "det finns en hjärtaktivitet, men det behöver inte vara hjärtat vi ser", "jag tror inte hjärtat slår regelbundet", "där ser det ut som om hinnesäcken har lossnat lite".
Hon sa liksom aldrig bebisen är död, utan "du får sluta med "medecinerna" för du kommer nog börja blöda snart, du får en tid om 2 veckor ifall du inte börjat blöda ännu... "
Dom ändrar sig fram och tillbaks hela tiden!
Någon som har några bra tips på bra kliniker som kan hjälpa oss med detta så är ni varmt välkommna att lägga fram dom (vi bor i SKÅNE)
enligt denna tabellen stämmer ju vår bebis längd rätt hyfsat, www.ob-ultrasound.net/crl.html