Inlägg från: CeeJay |Visa alla inlägg
  • CeeJay

Eurovision Song Contest-tråden!!

Men fy faaaan för bidragen hittills. Går vi inte vidare ikväll så är det något fel på världen....

• CeeJay

ja inte vet jag...har aldrig varken sett eller hört något liknande...

• CeeJay

Men fy för Finland - även som gammal hårdrockare så spyr jag på deras "utseende". De såg ju ut som äckliga spyor Och vad faaan hände med Lettlands grå gubbar som fick spel... We are the winners...Pyttsan !!

• CeeJay

Jag fick oxå tårar i ögonen. Jäklar anamma Carola och hennes show knäckte...*WOW*

• CeeJay

Helt klart måste hon bara vinna ikväll...och även kanske på lördag. Jag gillar verkligen låten men tycker den är bättre på svenska. Låten som är nu får man inga piggar av...

• CeeJay

Alltså helt ärligt; Ville NI att Litauen skulle gå vidare? De där buttra gammla gubbarna som sjöng falskt och sen fick spel och "dansade" som ett bi hög på red bul....

• CeeJay

Jag är lite kluven ang det här med schlagertävling... Tävlar man i schlagermusik tycker jag att man ska ha ett bidrag som ÄR schlager, annars bör väl själva tävligen bör byta namn? Kanske är dags att vi kallar tävlingen just för Eurovision SONG Contest, istället för här i Sverige där vi fortsätter att säga "schlager"-finalen ?

Om man i en schlagertävling kan ha en låt i alla möjliga musik-kategorier - känns det lika möjligt att skicka det svenska bowlinglandslaget till hockey-vm eller att man genom att vinna Vi i Femma kvalificerar sig till sommar-os

• CeeJay

Katten Ceasar: Ja exakt, precis som jag skrev.... ?? MEN vi svenskar pratar ju fortfarande om schlagerfinalen.....

• CeeJay

Muminmamman: Kolla på aftonbladets hemsida: Vilket ord lyser starkast... JO SCHLAGER...

• CeeJay

Tyckte faktiskt att det var rätt skönt att omröstningen inte pågick i flera timmar... *zzz* Spänningen försvann ju lite iofs men annars tycker jag att det var bra.

Ang klädseln tror jag faktiskt att det har stor betydelse. Även framförandet i helhet. Varför är det annars så många som klär upp sig till tänderna (och även fixar tänderna.. )... Annars vore det ju bättre att bara stå rakt upp och ner och sjunga sin låt och alla hade samma kläder "typ Esc-uniform"m

Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!