Inlägg från: Kanelflicka |Visa alla inlägg
  • Kanelflicka

Eurovision Song Contest-tråden!!

Jag kan försöka förklara varför man valde "pisstake" enligt (SpecialK) låt i Litauen. Dagens ESC handlar inte om att ha bästa vokal och kompositionkvalité. Snarare handlar den om att man ska göra "rätt" istället för att göra "bra". En klok (i mina ögon)kommentator har sagt att under 50 år ESC från att vara en
    blygsam tävling förvandlats till ett gigantiskt evenemang. Pengar i Eurovision jobbar för alla möjliga syften: nationaltelevision, teleoperatörer, sexuella minoriteter, ländernas image och kamp mellan länderna. Pengar jobbar för alla möjliga syften utom det ursprungliga: att propagera bästa nationella låtar.

Därför är det inte konstigt i mina ögon att vissa länder väljer helt annan väg och skrattar samt ironiserar.

• Kanelflicka

Jag är glad att det fanns folk som röstade på Litauen

och säger tack på litauiska : Aciu

• Kanelflicka

Samat, hur lärde du dig detta?

• Kanelflicka

Det där med Atcho har jag hört ofta... Det är roligt att se hur svenskar reagerar på det ordet .Själv är jag från Litauen

• Kanelflicka

Jag är från Klaipeda. men Litauen är så liten, så det är nära till alla städer

• Kanelflicka

Sammet, det finns en flygplats i närheten av Klaipeda (2 mil). Du är välkommen till Litauen igen..Jag längtar också tills jag ska till "remsan som ligger utslängd i havet", jag brukade vara där varje sommar när jag växte upp.

ESC tydligen bygger broar mellan folk

• Kanelflicka

Mamsingen, jag kan erkänna att jag var också chockad över det...

jag ska kolla på finalen med några kompisar så vi ska ha egen röstning och räkning. I år tänkte jag att vi räknar bidrag som sjungs av avklädda människor med synliga underkläder och antalet bidrag som använder sig av av Carolas fläkt. Förra året räknade vi trummor

• Kanelflicka

jag tror det var fler trummor än det var bidrag...

• Kanelflicka

Suzolina, Bosniens bidrag var fin även om man inte fattade orden

• Kanelflicka

Litauen gav 12 poäng till Ryssland och vi verkligen är inga vänner. Ni skulle läsa debatten på nätet idag, många är rasande att man gav 12 till Ryssland
    Jag tror att stor anledning till varför till ex baltiska länder gav 12 till Ryssland är att ryssar utgör största minoriteten där. För det andra, så har man tillgång till ryska Tv kanaler och då är chansen stor att man har sett Dima Bilan innan , speciellt med tanke på att han vann FameFactory i Ryssland

• Kanelflicka

Jennie med ie...Lordi saknade brinnande blick, botox injektioner och en fläkt , därför är de avskyvärda

• Kanelflicka

jennie men ie,

Hur kunde jag glömma tonartshöjningen?
    Dumma dumma mig *bankar huvudet i väggen*

• Kanelflicka

Ok, om Lordi är riktiga monster, då:

1. Ryssland sångare dansar på pianot minst 1 gång om dagen
    2. Gubben från Irland har alltid 3 körpersoner med sig (även när han går till snabbköp)
    3. Greklandssångersk agår alltid iklädd i kläning som kosar minst 1,6 miljoner kronor

• Kanelflicka

Apif, jag behöver inte skämmas för Litauens bidrag för att i någon tråd någon svensk berättade att hon skämdes för Litauisk bidrag. Vad skönt att jag slipper känna skam

• Kanelflicka

Apif, jag fattade att du var sarkastisk Enligt vissa, så borde jag också skämmas med tanke på hur hemskt Litauens bidrag var. Men det gör jag inte! Jag tycker att det är tufft. De fick plats nr 6 och hade lagt ner bara 50tusen kronor på allting (inklusive deras kostyminköp) medan Carola som kom på plats 5 hade 25 personer med sig...Jag är väldigt stolt över Litauen och jag är väldigt glad för Finland. Jag hörde att man kommer till och med kalla något torg eller någon gata i Finland efter Lordi.

Tänk dig ,Apif, hur tuft det vore att ha adressen Lordigatan nr1

• Kanelflicka

"ett stort nederlag för ESC"

Jag tycker att det är snarare en stor vinst att Lordi vann. jag tror på att deras seger kommer att bidra till förnyelse och nyskapande. Det var på tok för länge vi nöjde oss med låtar som är dåliga ABBA-kopior och sockersöta framträdande av tjejer i superrosa korta klänningar...

Folket har röstat såhär och det är en tydlig signal på att man vill ha något annorlunda, något nytt.

Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!