Inlägg från: Malin och Micke |Visa alla inlägg
  • Malin och Micke

Eurovision Song Contest-tråden!!

hum.. en hel del chockar där minsann!! ukraina var riktigt bra tycker jag.. och jag håller med om att det är häftigt att Carolia kan hålla micken så långt ifrån och det tror jag att folk kommer att titta en hel del på.. fast egentligen så gillar jag inte alls henne..

• Malin och Micke

carola är uppväxt här där jag bor så jag har fått höra en hel del.. min pappa har tex berättat att han var på samma fest som henne och då stod hon full på ett bord och dansade och var på vippen att klä av sig - detta efter att hon vunnit med fångad av en stormvind och pratat om bibeln och gud i tv.. tycker inte riktigt att dom 2 matchar. visst får man ju festa och dricka när man är kristen men hon ska tydligen ha uppträtt ganska så illa på den festen och jag vet många fler som säger att hon iaf DÅ var "skenhelig"

• Malin och Micke

asså många har sågat Litauen men jag tyckte faktistk att låten var riktigt riktigt bra. jag tyckte att den var häftig och så hade den en effekt som en låt i ESC ska ha - man ska kunna sjunga med i den nästan omedelbart! och nu kan jag låter utantill efter att ha hört den en gång och har den i huvvet.. SÅ ska en ESC låt vara.. fast det vinner nog inte.

• Malin och Micke

men allvarligt.. haha.. vilken patetisk människa!! visst jag gillar inte Carola och tror inte att hon gjort det. och OM hon skulle göra så så skulle dom ju knappast göra det i en bil!! :-P haha

• Malin och Micke

xxmeyaxx: haha jo det är ju sant! men men.. hon Silvia verkar ju vara en riktig dramaqueen. haha.

• Malin och Micke

lite patetiskt och desperat gjort.. eller inte så lite haha.

• Malin och Micke

ååh hoppas att jag och sambon hinner titta på det ikväll. vi börjar flytta idag.

• Malin och Micke

tror nog att denna tråden var först.. fast jag är inte säker.

• Malin och Micke

blir väl som förra året.. trodde faktiskt att vi skulle placera oss bra men fick ju kvala in i år..

• Malin och Micke

JAA!! RÄTT LÅT VANN!!! helt klart!!! det kräver så himla mkt av rockmusiker och det har heltklart bäst!! folk tycker inte att det är schlager men över hälften av låtarna är ju inte det.. för mig är en vinnarlåt en som är bra musikaliskt och som är framförd av bra musiker - som i detta fall. GUD VA BRA!

• Malin och Micke

håller med Jennie med ie.

jag skulle vilja påstå att schlager är någonting som slår i flera länder och inte en musikstil. i år var det hiphop, pop, hårdrock och någon blandning av folkmusik/pop. man skriver att "fel låt vann" och "schlagern är förstörd" och saker.. läste igår på aftonbladet att många blev upprörda över att Lordi vann och att schlagern är förstörd pga det. vilket bidrag skulle ha vunnit då? vilket bidrag var mer schlager? ryssland med gullgossen i linne och trasiga jeans som frenetiskt höll på uppe på ett piano? england med tjejer utklädda till ungar med en hiphop dude? tyskland med sitt bidrag som taget ur en cowboyfilm? jag gillade de flesta bidrag och gillade Lordi bäst! klart att dom var värda segern! dom kanske mer än andra. herregud ett rockband har vunnit melodifestivalen!! det är ju fantastiskt!!

Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!