Inlägg från: suzolina |Visa alla inlägg
  • suzolina

Eurovision Song Contest-tråden!!

jag vet att jag kommer att rösta på bosnien , är född där och detta är första gången man inte skäms över bosniens bidrag...sen tycker jag låter är så bra men det handlar lika mycket att förstå texten som att höra på musiken...

• suzolina

ooj vad roligt att höra att ni tyckte om den...jag tycker oxå den har lagom mycket av etno , risken är ju stor att det blir för mycket och hans röst är så vacker...längtar tills han kommer till swe igen och gör en koncert kan tänka mig att han sjunger denna låten med ...

• suzolina

majlo här är en översättning på engelska , låter lite torrare än på bosniska men så är det med översättningat

Down a field, a scent of wind
    And pain follows me like a shadow
    Are you sighing after me somewhere?
    where are you hidden from me?

Place rosemary behind your ear
    And a flower from an old fountain
    Layla, could you love another?

Dove, my dove
    Bring her tears instead of a song
    If they ask your hand in marriage tomorrow
    know that I won't be there

Sorrows are easily forgiven
    But only love never is
    Could you love another?

Dove, my dove
    I'm leaving, as if guilty
    For loving who I'm not allowed

Dove, my dove
    I'm leaving, as if guilty
    For loving you who I'm not allowed
    For loving you leyla

• suzolina

majlo : alla hans låtar är helt underbara , speciellt baladerna...hheheh som ni märker så är jag helt fascinerad av honom även om jag fick en chock hur gammal han blivit jag var ju så kär i honom när jag var typ 5 år
    och för en gång skull så har vi en bra sångare och bra låt och fin koreografi ..förra året vägrade jag titta på eurpvision pga av bosninsk bidrag

• suzolina

jag gillar inte als låten trpts att jag gillar hård rock och blev besviken över att de vann. men sän när jag tänkte efter var det mer rättvisst att de van än tex ryssland som samlade alla sina 12:o2 av grannländerna. retar ihjäll mig på röstningen !!! blev skitförbannad när bosnien ( som är mitt hemland ) gav sin 12 :a till kroatien och deras rysliga låt...men hallåååå man ska väl rösta på detman gillar eller har jag förståt fel

• suzolina

betty2: precis min åsikt ,i år var det faktiskt första gången jag hejjade på mitt hemland (bosnien ) då jag älskade låten , innan dess var det gräsliga bidrag. så nej jag tycker inte att folket rostar på bästa låten , kanske här i sverige men i övriga europa påverkas rösterna av mycket annat,...

• suzolina

cypern ger alltid 12 till grekland
    bosnien , serbien , kroatien ,slovenien, fdry macedonia ger höga poäng til varandra
    alla repuliker från f.d SSSR ger höga påäng till varandra och helst 12 till ryssland
    tyskland ger sin 12 till tyrkiet ( beror kanske på antalet turkar i tyskland )
    sverige har jag faktiskt inte märkt att man bestämtkan säga vem får de höga påängen ???

• suzolina

men hur kan det komma sig jennie att folk från tex bosnien ger sina högsta poäng alltid till kroatien och serbien även om låten är så irriterande dålig som i år ????handlar det verkligen om musik eller ???

• suzolina

jennie : nej sverige är inte unikt finns många andra lkänder som är även mer neutrala än sverige men alldelles för många rösta på grannen länder

jennie : rolig fråga tänkte på det själv igår både när det gäller ryssland och grannländerna och fd yugoslavien. först så dödar man varandra sen ger man varandra 12 poängare .ok om läten verkligen är så bra som när Joksimovic sjäng för serbien kan jag förstå det men inte när det handlar om skitlåtar som roatiensvar i år...visst att språket kan göra att man röstar på det man förstår men med tanke på hur mpnga röster bosnien fick i år tror jag at tman kan höra om låten är bra eller dålig...förövrigt tycekr jag alla ska sjunga på sitt språk norge hade ju en så fin låt och ja både bosnien och norge skulle placerats bättre om de valt att sjung apå engelska...

• suzolina

menb hallåp man kan väl tycka att maskerna var fulla , hemska avskyvärda...hård rock handlar ju inte om att ha fula masker på sig !!!
    och alla tjejer hade inte botox injektioner, fläktar ...men de har ni kasnke missat

Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!