Inlägg från: Yariija |Visa alla inlägg
  • Yariija

Eurovision Song Contest-tråden!!

Usch och fy för vinnarna, vill ni veta exakt vad jag tycker så titta i min blogg *morr* på dom!

Puss

• Yariija
    Jennie med ie skrev 2006-05-21 20:29:13 följande:
    Tellarose, vad var det som var äckligt och avskyvärt? Utseendet? Texten? Musikstilen? Pyrotekniken?
    Utseendet framförallt, de har vänt och tagit bort stämpeln på Eurovison som ett famljeprogram, texten och musikstilen har jag inget emot och jag skulle förmodligen gilla låten om den dök upp i radion en dag utan att ha tagit omvägen via Eurovision. Musiken passar inte in i Eurovision (enligt mig skall påpekas), jag menar, hur positivt bemött hade t.ex. Carola blivit på en hårdrocksfestival?

Nej, fy och ve, Finland som man annars haft bra tankar om borde skämmas!
  • Yariija
    Thaleia skrev 2006-05-21 20:37:40 följande:
    Öhhh nu hänger jag inte med...är det bara en viss typ av musik som får vara med i ESC?
    Jag är otroligt konservativ i just denna fråga och anser inte att sådan musik passar in i ett sådant här evenemang. Förstår att andra tycker det, vilket jag anser vara helt befängt dock då jag sett det här som en trevlig sammankomst och helkväll med familj (vilket det om sådana förfärligheter skall innehålla inte längre kan vara), men, men allt i världen skall ändras till det sämre nuförtiden så varför inte Eusovision?
  • Yariija
    Jennie med ie skrev 2006-05-21 20:44:08 följande:
    Jag tycker att de fotbollsmålvakter som inte tar bollen med händerna inte hör hemma i fotbolls-VM, fastän reglerna säger att de inte får lov att göra det på en passning från egen spelare... För JAG tycker det var bättre förr när de fick ta med händerna, så alla som inte gör det hör inte hemma där, oavsett vad reglerna säger.Ungefär så?
    Blir du äcklad av de som gör det, finner du dom avskyvärd och skrämmande?
  • Yariija
    Jennie med ie skrev 2006-05-21 20:49:52 följande:
    Tellarose, det beror såklart på hur de ser ut Ärligt, du förstod inte liknelsen va?
    Visst förstod jag liknelsen, anser bara inte den vara relevant.
  • Yariija
    Jennie med ie skrev 2006-05-21 20:54:22 följande:
    Tellarose, jag tycker såklart den var hur relevant som helst. Självklart, tycker jag, är det reglerna och ramarna som satts upp för tävlingen som avgör vad som hör hemma där och vad som inte gör det. Sen får gemene man tycka vad sjutton han eller hon vill om det, men att som många säga att t ex Lordi inte hör hemma där för att det inte är schlager när tävlingen faktiskt inte är en schlagertävling är rätt... korkat...
    Så att tänka traditionsenligt är korkat enligt dig?
  • Yariija
    Jennie med ie skrev 2006-05-21 20:59:25 följande:
    Tellarose, nej men att säga att vissa saker inte hör hemma i vissa sammanhang fastäm ramarna och reglerna för detta sammanhang gör att det visst hör hemma där. Att hitta på egna regler....
    Jag förstår vad du menar och jag poängterar ännu en gång att detta är min åsikt, om så även att jag i mitt huvud enligt dig hittar på egna regler.
  • Yariija
    Jennie med ie skrev 2006-05-21 21:07:09 följande:
    Ja Tellarose, jag vet att det är din åsikt, inte trodde jag du framförde någon annans...
    Då förstår vi varandra, jag avskyr de hedniska skräckmänniskorna medans du tycker de är helt ok...

Tack för diskussionen!
  • Yariija
    Jennie med ie skrev 2006-05-21 21:11:32 följande:
    Inte bara helt OK, jag tycker de har en kanonlåt...
    Ok, visst...
  • Yariija
    Roisin Dubh skrev 2006-05-21 23:04:01 följande:
    Tellarose skrev 2006-05-21 20:35:07 följande: Jennie med ie skrev 2006-05-21 20:29:13 följande: Tellarose, vad var det som var äckligt och avskyvärt? Utseendet? Texten? Musikstilen? Pyrotekniken? Utseendet framförallt, de har vänt och tagit bort stämpeln på Eurovison som ett famljeprogram, texten och musikstilen har jag inget emot och jag skulle förmodligen gilla låten om den dök upp i radion en dag utan att ha tagit omvägen via Eurovision. Musiken passar inte in i Eurovision (enligt mig skall påpekas), jag menar, hur positivt bemött hade t.ex. Carola blivit på en hårdrocksfestival?Nej, fy och ve, Finland som man annars haft bra tankar om borde skämmas! Oj, så Lordi stod för de mest avskyvärda munderingarna i hela Eurovisionsfestivalens historia?Då förstår jag inte vad alla halvnakna och juckande tjejer gör i detta "familjeprogram". Om någon sa sig vara patologisk lögnare, skulle du då tro honom?
    Jag tycker det är ännu värre, men det är min åsikt.
  • Yariija
    vermilion skrev 2006-05-22 09:39:39 följande:
    ApifAlla är nog inte kinkiga bara för att det var Finland som vann. Jag tror, (läs jag hoppas), att Lordi hade vunnit även om dom hade kommit från Israel.
    För mig hade det inte spelat någon vidare roll gentemot vlket land det var som deltog med denna vedervärdiga show som Lordi gjorde, om man skickar et bidrag som dom borde man skämmas, men det är min åsikt. Dock vill jag påpeka att det är inget landshat gentemot Finland, de är värda en vinst dock inte med detta bidraget, hade de haft ett annat hade jag gladeligen röstat på dem för att ett band som Lordi inte skulle vinna med något annat land.
  • Yariija

Jag tror att mycket handlar om ens musiksmak i slutänden, jag gillar det mesta och är av en allätare, hård rock såsom Lordi faller mig möjligen inte i smaken lika mycket som en renodlad schlager t.ex. Jag hade förmodligen gillat låten om jag hört den på radio en dag och diggat med för fullt, men jag finner inte att gå upp i skräckinjagande kostymer och förstöra en fin tradition som ESC som en fin anledning av dem.
    Visst, många barn tyckte det var häftigt med monster på scen och även familjer må ha jublat (uppenbarligen), men desto fler personer som jag mött har känt ilska över att deras barn inte kunde sova, de själva blev äcklade (jag en av dom) och funnit detta som ett stort nederlag för ESC.

Jag hade möjligtvis kunat acceptera detta mera om fallet vore att de utan sina kostymer gjort framträdandet, men de bredde på för mycket anser jag.

• Yariija
    Roisin Dubh skrev 2006-05-23 22:41:44 följande:
    Tellarose,Jo ja det är klart förstås...alla fina bikinibrudarna som skakar tuttarna medan de har en juckande kille i häcken tillhör såklart mer den gamla fina traditionen. Eller Abba med sin fullt...öh..."normala" outfit som inte alls var spejsad. Veckans filosofiska fråga: www.familjeliv.se/Forum-5-74/m9575835.html
    Jag personligen kan acceptera det mer, får inga mardrömmar av gungande tuttar :/
Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!