Inlägg från: Apif la deuxième |Visa alla inlägg
  • Apif la deuxième

Eurovision Song Contest-tråden!!

Hahaha nu har jag läst i några olika trådar om detta, och det är helt otroligt hur BITTRA vissa människor är över att sverige inte vann, eller chockade och arga över att finland klarad sig bra

Bara för att Sverige gav 12 poäng till Finland måste ju inte finland ge detsamma till sverige? Carola var kass, hennes blick är dessutom tusen gånger mer skrämmande än lordis.
    Lordi blev anklagade för satansdyrkan men jag tror nog att om nån har kontakt med satan är det antagligen en guldfärgad kråka med vind i sin bruna "man"

• Apif la deuxième

Meya, Lordi hade ju blivit moirdhotade av kristna konservativa grupper, för att de trodde att Lordi var satansdyrkare...

• Apif la deuxième

Jag tycker Grekland hade en tuff tant, och sen fastnade Rumäniens låt, den kommer man nog dansa till ett antal gånger i sommar. Jag hade gärna sett dem vinna, om inte Finland varit med.

• Apif la deuxième

Kroatiens bidrag var också rätt bra. Var det inte hon i röd klänning som sjöng på sitt eget språk?

• Apif la deuxième

Meya, jag tycker det var ganska generöst av Finland att ge Carola 7 poäng..

• Apif la deuxième

Men det är ju bara sverige som kallar det schlager! Då får ni hitta på en egen scxhlagertävling, för tävlingen idag hette SONGcontest, och begreppet "song" omfattar de flesta kategorier....

• Apif la deuxième

Vilken tur att inte alla tycker som du och dina vänner då

• Apif la deuxième

Jag tyckte Kroatien var bra, så jag tycker inte alls det är konstigt att de fick röster av sina grannländer.

• Apif la deuxième

"Nej, fy och ve, Finland som man annars haft bra tankar om borde skämmas!"

Tellarose! Tala inte om för mig att jag, eller mitt land, borde skämmas!

• Apif la deuxième

Alltså jag är förvånad över att så många svenskar verkliugen tror att ESC heter schlagerfestivalen ute i Europa. Vem har fått för sig det? Har det någonsin hetat så? Det heter SONGcontest, inte schlager...

• Apif la deuxième

Folk är bara sura för att Finland vann, det är ju helt emot traditionerna

• Apif la deuxième

Okej Tellarose, så jag ska skämmas för att jag är finländare och mitt loand skickade in ett bidrag som vann. Okej. Då tycker jag att du som svensk ska skämmas riktigt ordentligt för att ditt land skickade carola till tävlingen...

• Apif la deuxième

Roisin du är ju dansk, det räknas inte

Nä men egentligen var jag bara sarkastisk. Ingen ska behöva skämmas över sitt land eller sin nationalitet, men att spy galla över finland för att finlands bidrag vann tycker jag är urlöjligt. Inte tycker jag illa om Sverige och svenskar bara för att Carola är "en av er"...

• Apif la deuxième

Och jag är väldigt storsint: Jag tycker inte ens att ni som gillar carola är dåliga människor Ni har bara dålig smak..

• Apif la deuxième

Kanelflicka, ja mitt inlägg till Tellarose var sarkastiskt, jag tycker inte man ska behöva skämmas över nåt sådant..

Jag blir så störd på folk som skriver "huuuur kunde nån rösta på LITAUEN? Carola var ju såå mycket bättre, Litauen var bara pinsamt.."

Jaha? Jag tycker INTE Carola var bättre än Litauen, Och jag hade mycket hellre sett Litauen vinna än hon. Men tydligen är det Carola-fansen vars ord är lag., säger de att Carola var bäst så måste det ju vara så... För "alla vet ju" att enda orsaken Carola inte vann var för att de baltiska länderna röstar på varann... (OBS, ironi)

Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!